"יותר מדי אנשים גוזרים עליי קופון"

שלום לחיאני, בן 54, עצמאי מזה כשמונה שנים בתחום הטלוויזיה והקולנוע "ההוצאות הקבועות שלי הם הבעייתיות ביותר" • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il 

שלום לחיאני / צילום: תמונה פרטית
שלום לחיאני / צילום: תמונה פרטית

מי אני?

"שלום לחיאני, בן 54 נשוי ואב לילדה, גר בתל-אביב ועצמאי מזה כשמונה שנים בתחום הטלוויזיה והקולנוע".

מה אני עושה?

"אני מספק שירותים לתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, המבוססים על יכולות אחסון שמגובות על קלטות LTO בכספות חסינות אש שמונגשות על ענן ב-MP 4. במקביל אני עושה את ההכנות והקידודים לטובת משימות עריכה ספציפיות ובהתאם לצרכי ההפקה".

איך הגעתי לתחום הזה?

"לפני כשמונה שנים עזבתי את קשת, שבה שימשתי כמנהל הטכנולוגיות, וחשבתי כיצד נכון יהיה לנצל את היכולות ואת הידע שצברתי בשנות פעילותי בתחום".

כמה עובדים אני מעסיק?

"כעת אני לא מעסיק עובדים. בעבר סיפקתי פרנסה לשמונה משפחות, עד שהתעשייה נקלעה למצב של סטגנציה".

מה הקשיים שאני מתמודד איתם?

"ההוצאות הקבועות שלי הם הבעייתיות ביותר: עיריית תל-אביב גובה ממני ארנונה כבעל משרד, ולמעשה, אני משלם לה ארנונה כמו עורך דין אף שהעסק שלי משמש לאחסון פיזי ולאחסון בענן. הייתי חייב להתאים את תשתיות החשמל שלי לצרכים השונים, תוך הגברת יכולת השרידות של הרשת, שכן אני מחזיק כמויות גדולות של חומרים באונליין. בשל מהלכי חברת החשמל בנושא זה, חשבון החשמל שלי זינק ב-40% ובחודש ספטמבר למשל, קיבלתי חשבון חשמל של כ-5,000 שקל".

מה הבעיה שהכי מטרידה אותי כעצמאי?

"רשויות המדינה מפעילות כל מיני קרנות ייעודיות כדי לסייע לעצמאים בתחום לקבל הלוואות או תמיכות כאלה ואחרות, אך הדרך אליהן עוברת ב'מעכרים' ובגורמים שונים שעושים מניפולציות שונות, כך שעד שמתקבלת תמיכה כלשהי - אני צריך לממן על הדרך כל-כך הרבה יועצים, עד כדי כך שהלוואה עם ריבית של בנקאית כבר יותר זולה מבחינתי. פשוט יותר מדי אנשים גוזרים עליי קופונים".

מה הכי דחוף לממשלה לטפל בו?

"מוטב שהמדינה תפעל להרחבת ההיצע התעסוקתי בתחום שלנו תוך השתתפות בעלויות המעביד למשך תקופה של מספר חודשים, שכן הענף מתאפיין בחוסר יציבות תעסוקתית. עובדים רבים בענף שמגיעים למקום עבודה מחזיקים בו כמה חודשים ולאחר מכן הם עוברים להפקות עשירות יותר".