המסחר בת"א ננעל בעליות קלות: ת"א 90 הוסיף 0.3% לערכו, מניית דלק רכב זינקה בעוד 15%

המדדים ננעלו בנטייה חיובית קלה סביב רמות הפתיחה • קבוצת דלק הודיעה על מכירת יתרת החזקותיה בדלק רכב • בורסות וול סטריט נפתחו בעליות קלות לקראת פרסום הודעת הריבית של הפד מאוחר יותר הערב

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ד') ביציבות עם נטייה לעליות קלות, בדומה לפתיחה בוול סטריט לקראת פרסום הריבית הערב בארה"ב. מדד ת"א 35 עלה ב-0.14%, מדד ת"א 90 עלה ב-0.3%, ומדד הבנקים איבד 0.3%. 

מנייתה של דלק רכב  זינקה בכ-15% על רקע המימוש של קבוצת דלק את החזקותיה בחברה.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.27 מיליארד שקל.

15:00

יום המסחר הרביעי לשבוע מתנהל בשינויים מתונים בשני המדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על שינויים קלים במדדים המובילים לקראת פתיחת המסחר שם, וזאת בציפיית המשקיעים להודעת הפד על שיעור הריבית בשוק האמריקאי, לצד חוסר הוודאות הנמשך בקשר למלחמת הסחר בין ארה"ב לבין סין.

בבית ההשקעות מיטב דש ממליצים על חשיפה בינונית לאפיק המנייתי, לגביה הוסיפו, כי "אנו ממליצים להקטין חשיפה למדדי המניות של החברות הקטנות בעולם, במיוחד למניות האמריקאיות". זאת על רקע הערכתם, ולפיה, "בשנה הקרובה הכלכלה האמריקאית תיחלש יותר מאשר הכלכלות האחרות".

בעניין המניות הקטנות הסבירו במיטב דש בסקירתם השבועית, כי "הן אינדיקטור טוב יותר לגבי התפתחות בכלכלה".

לפי הנתונים שבחנו במיטב דש, "היחס בין המדד MSCI Small Cap לבין MSCI World מתנהג במיתאם גבוה עם הצמיחה בעולם. המניות הקטנות מנצחות בתקופות של האצה בצמיחה".

בבית ההשקעות הוסיפו, כי "אנו נמצאים כעת בראלי של 'תקווה' בשוקי המניות ולא של 'צמיחה'. השוק שעולה על סמך 'תקוות לעתיד טוב יותר' מתרחש בתקופות של ירידה בצמיחה ומתאפיין בביצועים עודפים של המניות הגדולות על-פני המדדים של המניות הקטנות יותר".

בצד השלילי של מדד ת"א 35, מניות טבע ופז נחלשות בכ-2%, ומניות אנרג'יאן והראל מאבדות כ-1%.

בצד החיובי של המדד המוביל, מניית אלוני חץ  מתחזקת בכ-2%-2.5%. ברקע למסחר, החברה הודיעה היום על כך שדודי ורטהיים חדל מלהיות בעל עניין בחברה, וזאת אחרי שבסוף חודש נובמבר מכר נתח של כ-4% ממניותיו בחברה תמורת יותר מ-370 מיליון שקל. אמש נודע כי ורטהיים, יחד עם אחותו דרורית, קיבלו היתר שליטה קבוע בבנק מזרחי-טפחות.

עוד במסחר, מניית דלק רכב מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל, בו קופצת בכ-6%-7%. זאת אחרי שהבוקר החברה עדכנה כי קבוצת דלק  מכרה את החזקותיה בה, בהיקף של כ-15%, ובתמורה של כ-270 מיליון שקל. זאת ימים ספורים אחרי שמכרה כ-7% ממניות דלק רכב לבעל השליטה, המנכ"ל גיל אגמון, תמורת כ-135 מיליון שקל, בעסקה שבוצעה לפי מחיר מניה דומה, אליו הגיעה היום המניה.

חברת כלל עסקי ביטוח  הודיעה כי היא בוחנת הנפקת מניות לציבור, ומנייתה ריכזה היום מחזור מסחר גדול מהרגיל, בו נחלשה בכ-2%. עוד בפיננסים, גם מניית ישראכרט  מרכזת עניין, ומוסיפה לערכה כ-0.5%-1%.

מניות חברות המיחשוב נסחרות בכיוון שלילי, עם ירידות של כ-2%-3% במטריקס  וחילן , ושל כ-1.5%-2% במלם תים , וזאת אחרי שנהנו מעליות חדות מתחילת 2019.

מניית הבורסה מרכזת מחזור מסחר ער בו היא מתחזקת בכ-3%-4%, ללא דיווח מצידה.

חברת הנדל"ן רוטשטיין  פרסמה מצגת בה פירטה לגבי פעילות החברה, ומנייתה קופצת בכ-7%-8% במחזור מסחר לא גדול, ומניית חברת הקנאביס אינטרקיור  עולה בשיעורים דומים, ללא דיווח מצד החברה.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה מגמת שלילית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה.

11:45

המסחר בבורסת ת"א ממשיך להתנהל בשינויים מינוריים במדדים המרכזיים, שמשייטים סביב רמות הפתיחה בנטייה שלילית קלה. מניית אלוני חץ מובילה את המגמה החיובית במדד ת"א-35, ומתחזקת בכ-2.5%. בצד השלישי בולטות מניות טבע   ואנרג'יאן   שמאבדות כ-2% כל אחת.

מניית דלק רכב  מזנקת בכ-6% לאחר שקבוצת דלק  הודיעה כי היא מוכרת את יתרת החזקותיה בחברה. 

09:45

המסחר בבורסה של ת"א נפתח היום בירידות קלות, בהובלת מניית טבע   שמאבדת 2%.

06:30

המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר בהמשך למסחר ההפכפך בוול סטריט ובציפייה להתפתחויות גלובליות. לאחר שנעו מעלה ומטה סביב רמות הפתיחה בורסות וול סטריט ננעלו אתמול בירידות קלות: הדאו ג'ונס, הנאסד"ק ו-S&P 500 איבדו כ-0.1%.

המשקיעים ממתינים לחדשות בנוגע להסכם אותו מנסות לגבש ארה"ב וסין בניסיון לסיים את מלחמת הסחר ביניהן. עוד מצפים המשקיעים להודעת הריבית של הפד האמריקאי, היום לאחר סיום המסחר בתל אביב, אשר לפי הערכות הוא יותיר אותה ללא שינוי. מחר צפויה הודעת הריבית של הבנק האירופי המרכזי, הראשונה תחת הנגידה החדשה כריסטין לגארד, וגם כאן מעריכים המשקיעים כי היא תיוותר ללא שינוי. מחר גם צפויות להיערך בחירות בבריטניה.

אתמול ננעל המסחר בבורסה של תל אביב במגמה מעורבת: מדד ת"א 35 ננעל ללא שינוי, מדד ת"א 125 רשם עלייה קלה של 0.06%, ומדד ת"א 90 עלה ב-0.3%.

בורסות אירופה התאוששו אמש מעט מהירידות שנרשמו במהלך יום המסחר, והמסחר ננעל ברובו במגמה שלילית קלה. בלונדון מדד פוטסי איבד 0.2%, בפרנקפורט ירד מדד דאקס ב-0.3%, ובפריז עלה מדד קאק 40 ב-0.1%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-0.2%.