ההגרלה העשירית של מחיר למשתכן יוצאת לדרך בתחילת ינואר

היקף ההגרלה יהיה דומה להגרלה האחרונה שכללה כ-3,000 דירות • ירושלים, חיפה, אופקים ובאר יעקב צפויות להיכלל בהגרלה

המחיר למשתכן / צילומים: shutterstock, יוסי אלוני, רפי קוץ, עיצוב, טלי בוגדנובסקי
המחיר למשתכן / צילומים: shutterstock, יוסי אלוני, רפי קוץ, עיצוב, טלי בוגדנובסקי

פתחו יומנים: ההגרלה הקרובה של מחיר למשתכן צפויה להתקיים בתחילת ינואר הקרוב - כך נודע ל"גלובס". מדובר בהגרלה העשירית במסגרת תוכנית הדיור הממשלתית שהחלה לפני כארבע שנים. ההגרלה צפויה להתקיים במתכונת דומה להגרלה האחרונה מבחינת היקפי יחידות הדיור שהיא תכלול שצפוי לעמוד על כ-3,000 דירות.

בין הערים שצפויות להיכלל בהגרלה נמצאות ירושלים, חיפה, אופקים ובאר יעקב. עם זאת, הרשימה נכון למועד זה טרם גובשה סופית והיא תכלול ערים נוספות.

ההגרלה התשיעית כללה 13 יישובים, כאשר גם בה נכללו ירושלים, ובאר יעקב שריכזה לבדה 9,120 נרשמים שהתמודדו על 598 דירות, כך שנראה כי גם בהגרלה הקרובה צפויים להתמודד רבים על כל דירה.

בסך-הכול נרשמו להגרלה התשיעית כ-20 אלף משקי-בית. קידום ההגרלה הקרובה נעשה לאחר שבתחילת השבוע אישרה הממשלה, תוך הקצאת 36 מיליון שקל, את המשך קיום התוכנית למשך שנה נוספת.

עסקאות מחיר למשתכן נמצאות בשיאן ב-2019, וזאת כיוון שפרויקטים רבים שבתוכנית, שהוגרלו עוד ב-2017, הבשילו לאחרונה לכדי היתרי בנייה ולחוזי מכר. בספטמבר נקבע שיא עסקאות במסגרת התוכנית, כש-2,030 דירות שהוגרלו במסגרתה, נמכרו רשמית למגריליהן. בחודש זה העסקאות שנחתמו במסגרת מחיר למשתכן היוו, לראשונה, רוב מכלל העסקאות החודשיות על דירות חדשות (53%).

בתשעת החודשים הראשונים של 2019 עמד ממוצע העסקאות החודשי של דירות מחיר למשתכן על 1,300, לעומת ממוצע חודשי של 811 בשנה שעברה.