הפד הותיר את הריבית ללא שינוי על 1.75%-1.5%, בהתאם לתחזיות

יו"ר הפד פאוול לא הפתיע את השוק ומותיר את הריבית ללא שינוי • תמכו בהחלטה נתונים חיוביים מצד הכלכלה האמריקאית ביום שישי האחרון, בהם תוספת משרות גבוהה מהצפוי ושיעור אבטלה נמוך של 3.5% בלבד

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: KEVIN LAMARQUE, רויטרס
יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: KEVIN LAMARQUE, רויטרס

הבנק המרכזי בארה"ב (הפדרל ריזרב) הותיר הערב (ד') את הריבית בארה"ב ללא שינוי, ברמה של 1.75%-1.5%, וזאת בהתאם לתחזיות בשווקים.

דוח התעסוקה האמריקאי שפורסם ביום שישי האחרון והכה את התחזיות המוקדמות סיפק רוח גבית להחלטת הפד להותיר את הריבית ללא שינוי. בנובמבר השנה נוספו 266 אלף משרות חדשות לשוק העבודה האמריקאי, הרבה מעל לצפי, ואף נתוני החודשיים האחרונים עודכנו כלפי מעלה, כך שבשלושת החודשים האחרונים נוספו כמעט 200 אלף משרות לשוק העבודה האמריקאי. מדובר בקצב צמיחה גבוה. במקביל, שיעור האבטלה ירד חזרה ל-3.5%, רמת שפל שדומה לזו שנראתה בתחילת שנות ה-70. בנוסף, קצב גידול השכר הממוצע עמד על 3.1%, גם מעל לצפי.

הציפיות להפחתת ריבית נוספת בארה"ב הולכות ומתרחקות, והשוק צופה כעת בהסתברות של 60% הורדת ריבית לרמה של 1.5% בספטמבר 2020. מבחינת הפד, הפחתות הריבית ושינוי המסר בהודעה לפני זו שפרסם הערב עשו את העבודה, כאשר שיפוע עקום התשואות כבר אינו שלילי, והשווקים אינם מתמחרים מגמה מתמשכת של הפחתות ריבית.