הצוללת | פודקאסט

"גיל ההתבגרות זז בכמה שנים": למה המילניאלז לא עוזבים את ההורים?

שליש מהישראלים בגילאים 25 עד 34 עדיין גרים עם ההורים • אם פעם הצעירים שאפו לצאת מהבית לחיים כלכליים עצמאיים, היום זה ממש לא המצב • ההשלכות מרחיקות לכת - מבחינה כלכלית, שוק הדיור והמצב הנפשי של כל המעורבים בסיפור • האזינו לפודקאסט "הצוללת" - פרק פתיחת העונה

יאיר נתניהו והוריו בנימין ושרה / צילום: קובי גדעון, לע"מ
יאיר נתניהו והוריו בנימין ושרה / צילום: קובי גדעון, לע"מ

אם אתם מעל גיל 25, כנראה לא תזהו את השירים של מיכאל סוויסה, ראפר בן 23, ששר בעיקר על בחורות, סמים ובעיקר מריחואנה וזוכה למיליוני השמעות ביוטיוב וספוטיפיי. אבל גם אם אתם כבר קצת יותר מבוגרים, בטח נתקלתם בו בחודשים האחרונים, כשהפך לפנים הצעירות בפרסומות של מקדונלד'ס בטלוויזיה ובשלטי חוצות ברחבי הארץ. למרות כל סממני ההצלחה האלה,הוא עדיין גר בבית של אמא. ולא, ואין לו שום תוכניות לצאת בקרוב.

מיכאל סוויסה / צילום: מתן פורטנוי, גלובס
 מיכאל סוויסה / צילום: מתן פורטנוי, גלובס

בפרק הראשון לעונה ב"הצוללת", הפודקאסט של "גלובס" הצולל לעומקם של סיפורים חברתיים-כלכליים, צללה צאלה קוטלר-הדרי לסיפור של המילניאלז - הדור שלא רוצה להתבגר ולעזוב את בית ההורים. עד כמה הם לא רוצים? שליש מהישראלים בגילאים 25 עד 34 עדיין גרים עם ההורים. כמעט כל מי שסיים צבא שאף לצאת מהבית לחיים כלכליים עצמאיים. אבל היום זה ממש לא המצב - וההשלכות של הסיפור הזה הן מרחיקות לכת - משינויים בשוק הדיור, דרך הפנסיות העתידיות, וכמובן - מבחינת מצבם הנפשי של כל המעורבים בסיפור, ההורים והצעירים.