מיזוג בענף יחסי הציבור: גלאי תקשורת וגל תקשורת מאחדים כוחות

החברה החדשה תיקרא "גל-גלאי" ותנוהל ע"י יגאל גלאי וגל בייסברג

מיזוג בענף יחסי הציבור: המשרד הוותיק גלאי תקשורת, שבבעולות צוקי ויגאל גלאי, מתמזג עם גל תקשורת, שבבעלות גל ואלמוג בייסברג. החברה החדשה תיקרא "גל-גלאי" ותנוהל על-ידי יגאל גלאי וגל בייסברג.

משרד גלאי תקשורת הוקם בשנות ה-70 המאוחרות על-ידי צוקי גלאי. בהמשך הצטרף אליה גם יגאל גלאי, העורך המיתולוגי של עיתון "פנאי פלוס", והשניים שלחו זרועות לתחומים מגוונים - מתקציבים במגזר הציבורי ועד הייטק. אבל כמו רבים מהמשרדים בתחומי הפרסום וההייטק, שמבוססים על הקשרים של המייסדים, עם הזמן הקשר עם מקבלי ההחלטות פחת, והמשרד נחלש.

גל ואלמוג בייסברג נמנים עם הדור החדש יחסית של יחסי הציבור. לפני מספר שנים השניים שילבו כוחות עם גילי כהן, לשעבר מבעלי G גרופ. היום כהן מנהל את חברת האסטרטגיה והפרסום, והאחים בייסברג את חברת יחסי הציבור והדיגיטל. כהן הוא הבעלים של חברת בריין האב, האחים הם כאמור הבעלים של קבוצת גל תקשורת, והמבנה העסקי הוא שהם שותפים זה בחברתו של זה.

בתחום הפרסום ויחסי הציבור לא רואים בשנים האחרונות מיזוגים לעתים קרובות, וההיסטוריה בשני התחומים מלמדת כי רוב המיזוגים נכשלים - גם בגלל המרכיב האנושי וגם מפני שלעתים החיבור של שני הגופים מביא לאובדן תקציבים ולא להגדלת הנפח. עם זאת, שולי הרווח בתחום יחסי הציבור הם נמוכים, ולכן יש משמעות לגודל; זאת מפני שמבנה ההוצאות הבסיס הוא קבוע, וככל שמעמיסים עליו יותר פעילות, יש יותר סיכויים להרוויח.

כשמתרחשים מיזוגים, הם נובעים בדרך-כלל מהיחלשות של צד אחד או של שניהם. במקרה הזה יש להניח כי הצד החלש הוא גלאי תקשורת, שאיבד לפני שנה נתח לא מבוטל מהפעילות שלו, כאשר יוני וולף, שניהל את המשרד במשך מספר שנים, פרש ולקח עימו את חלק הארי מלקוחות ההייטק. בגל תקשורת מבקשים מצד שני לנסות ולגדול במהירות, ומיזוגים ורכישות מהווים קיצור דרך לרצון כזה.

בהודעה לעיתונות נכתב כי "גל תקשורת, שבשלוש שנים האחרונות נסקה כמטאור ממשרד קטן בדרום הארץ לקבוצת תקשורת מובילה, רואה בשיתוף-הפעולה, בין היתר, ייעול שיטות העבודה תוך יצירת יתרון יחסי על פני המתחרים באמצעות חברות-הבת המגוונות בקבוצה".

שמו של גל בלייסברג עלה בשנים האחרונות בהקשרים פחות חיוביים כאשר הוקלט על-ידי תחקירנית של חברת בלק קיוב, שבפניה טען כי הוביל קמפיין נגטיב נגד רמי לוי, כחלק מהייעוץ התקשורתי שהוא מעניק לרשת ויקטורי. לוי תבע את בלייסברג ואת בעלי ויקטורי אייל רביד, אך ביטל את התביעה לאחר שהבטיחו לו מכתב התנצלות. הפרשה, כך נראה, לא ריפתה את ידיו של בלייסברג, ששואף להפוך למשרד גדול.

על-פי ההודעה, "עם המיזוג תעניק חברת גל-גלאי שירות ליותר מ-80 לקוחות פעילים, ביניהם משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות נדל"ן, הייטק, מפעלי תרבות, חברות ציבוריות, חברות קמעונאיות ואישים רבים".