בכיר במשרד הבריאות: "אין מישהו במערכת שיכול להחליף את רוטשטיין"

אינסידנט שהתרחש באירוע התרמה להדסה בארה"ב הביא למכתב דרישה של ארגון נשות הדסה, שבו הן דורשות להדיח את מנכ"ל בית החולים, ד"ר זאב רוטשטיין • גורמים במשרד הבריאות ציינו כי לא בטוח שלמכתב יש תוקף משפטי כלשהו, לאור העובדה שהארכת הכהונה כבר אושרה

מנכ"ל הדסה, ד"ר זאב רוטשטיין / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל הדסה, ד"ר זאב רוטשטיין / צילום: תמר מצפי

"אין מישהו במערכת שיכול להחליף את רוטשטיין". כך אומר גורם בכיר במשרד הבריאות על דרישת ארגון נשות הדסה להחליף את מנכ"ל הדסה, ד"ר זאב רוטשטיין. לדבריו, "רוטשטיין הוא מנהל מאוד מוכשר ומה שהוא עשה בהדסה, אני לא בטוח שמישהו אחר היה עושה. להיות מנכ"ל הדסה זה להיכנס למריבות עם כולם - הרופאים, האוצר, נשות הדסה, משרד הבריאות. אין מישהו אחר במערכת שיכול לעשות את זה: מי שרוצה,לא יכול; ומי שיכול, לא רוצה. זו לא משימה כייפית. יחד עם זאת, הוא איש מאוד מורכב, הוא לא איש קל, גם למשרד הבריאות לא קל איתו".

משרד הבריאות, כמו גם משרד האוצר, אישר באחרונה את הארכת כהונתו של רוטשטיין לשלוש שנים נוספות (החל מפברואר), וזאת לאחר שארגון נשות הדסה אישר אף הוא את הארכת הכהונה. אלא שאינסידנט שהתרחש באירוע התרמה להדסה בארה"ב, בימים האחרונים, הוא שהביא למכתב האחרון של הארגון שבו הן דורשות להדיח את רוטשטיין, על אף שאישרו באחרונה את הארכת כהונתו.

גורמים מקורבים לנושא מספרים שבארוחת ערב פרטית לאחר אירוע ההתרמה, שבה השתתפו רוטשטיין ואחת מארגון נשות הדסה, רוטשטיין התבטא באופן שעורר את כל ההתרחשויות לאחר מכן. גורמים במשרד הבריאות הבהירו שאין בכוונתם להיכנס ל"מלחמת נרטיבים" בין הצדדים.

גורמים במשרד הבריאות ציינו גם כי כלל לא בטוח שלמכתב האחרון של ארגון נשות הדסה יש תוקף משפטי כלשהו, לאור העובדה שהארכת הכהונה כבר אושרה. לכן, לדבריהם, צריך למצוא פיתרון להרגעת הנושא. לדברי הבכיר במשרד "זה לא שלנו קל איתו, אבל במקרה הזה צריך לראות את טובת הארגון והמערכת. חשוב לפחות שהוא ימשיך לכהן עד סיומו של הסכם ההבראה, בסוף 2020. היציבות הזו נחוצה. כל זה מעבר לעובדה, שאני לא רואה מישהו אחר שייקח את זה על עצמו".