אחרי שגייסה 70 מיליון דולר: חברת סטרטוסקייל של אריאל מייסלוס נסגרת

החברה שפעלה בתחום הענן גייסה מהקרנות בסמר ואנטרה והקרנות של סיסקו, קוואלקום ואינטל • החברה נסגרת לאחר שעסקה למכירתה לא יצאה אל הפועל

מחשוב ענן \ צילום: שאטרסטוק
מחשוב ענן \ צילום: שאטרסטוק

 

חברת סטרטוסקייל, סטארט-אפ מהרצליה שהוקם על ידי אריאל מייסלוס ואיתי בוגנר (שכבר לא בחברה), נסגר לאחר שגייס בשש שנות פעילותו סכום של 70 מיליון דולר. בתקופה האחרונה ניהלו בחברה מגעים למכירתה, אך כשאלו לא צלחו, הוחלט לסגור את החברה שמעסיקה כ-60 עובדים. מייסלוס הוא אחד ממייסדי חברת אנוביט שנרכשה ב-2012 על ידי אפל.

בחברה מנסים כעת למכור את הטכנולוגיה של החברה. בין המשקיעים בחברה יש קרנות בולטות כמו בסמר ואנטרה, לצד הקרנות התאגידיות של סיסקו, אינטל וקוואלקום. לפני כשנתיים רכשה סטרטוסקייל את חברת טסורה (Tesora) האמריקאית, שמפתחת שירותים מתקדמים להקמת מאגרי מידע מפלטפורמת ענן פרטית או ציבורית.

סטרטוסקייל פיתחה פתרונות שאיפשרו ללקוחות להטמיע בשרתים הארגוניים טכנולוגיות חדשות, בדומה למה שהם מקבלים בשירותי הענן החיצוניים, כמו של אמזון, מיקרוסופט וגוגל. בעקבות המגמה של מעבר לשירותים אלו, היא גם סייעה לחברות לעבטר למודל של ענן היברידי, כלומר חלוקת המידע בין שרתים ארגוניים וענן.

מייסלוס אמר ל"גלובס": "בנינו משהו מדהים אבל המיזוג לא צלח. המוצר שפיתחנו היה גדול שהיה נכון שהוא יהיה חלק מארגון יותר גדול. אנחנו חושבים שיש סוויץ' טכנולוגי לפיו הענקיות מכתיבות יותר את הכיוון בשוק ואנחנו נתנו לשחקנים המסורתיים יותר כוח. היה לנו צוות מדהים אבל החלטנו שהגיע הזמן להמשיך הלאה".