גדעון סער לחדשות 12: לדחות את שידור סדרת הכתבות "ימי בנימין"

סער, המתמודד מול נתניהו בפריימריז בליכוד, טוען כי שידור סדרה בת 4 פרקים על רה"מ בעיתוי הנוכחי הוא בלתי סביר ופוגע קשות בעיקרון השוויון בבחירות, בשל החשיפה הרבה שיקבל נתניהו כתוצאה מכך • פנה בנושא למנכ"ל חדשות 12 וליו"רית הרשות השנייה

בנימין נתניהו וגדעון סער / צילומים: תמר מצפי, שלומי יוסף, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי
בנימין נתניהו וגדעון סער / צילומים: תמר מצפי, שלומי יוסף, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

ההחלטה לשדר בחדשות 12 את סדרת הכתבות "ימי בנימין", העוסקת בראש הממשלה בנימין נתניהו, מעוררת ביקורת מצד גורמים במפלגות המתמודדות בבחירות, אך מי שמנסה למנוע את שידורה היום הוא דווקא ח"כ גדעון סער, המתמודד מול נתניהו בפריימריז על הנהגת הליכוד.

לאחר שפנייתן למנכ"ל חדשות 12 אבי וייס בבקשה לדחות את שידור הסדרה לא התקבלה, פונה היום (א') סער, באמצעות עו"ד אבי אסיאו, ליו"רית הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', ומבקשת ממנה לפעול לכך ששידור סדרת הכתבות יידחה בשבועיים.

בפנייתו הדגיש ח"כ סער כי שידור סדרה בת ארבעה פרקים על ראש הממשלה בעיתוי הנוכחי הוא בלתי סביר ופוגע קשות בעיקרון השוויון בבחירות, בשל החשיפה הרבה שיקבל נתניהו כתוצאה מכך. 

עורך דינו של ח"כ סער ציין כי "הקדשת שעות שידור יקרות בזמן צפיית שיא לכתבות שכל-כולן עוסקות במועמד אחד בלבד, והכול ימים ספורים לפני מערכת בחירות גורלית כאמור, היא אירוע חריג, מוזר ואף בלתי מתקבל על הדעת".

לטענתו, לחברת החדשות לא ייגרם כל נזק מכך, לעומת הנזק הרב שייגרם לח"כ סער בהתמודדות הצפויה מול נתניהו.

נזכיר כי בימים האחרונים מקודמת ללא הרף סדרת הכתבות "ימי בנימין" שיצר העיתונאי עמית סגל. הסדרה זוכה לקידום רחב על המסך של קשת, בפרומואים של חברת חדשות 12, ברשתות החברתיות ובמדיות נוספות. בסוף השבוע האחרון התראיין סגל בראיון ארוך לעיתון "ידיעות אחרונות", שם דיבר בין היתר על הכנת הסדרה.

נבהיר כי מדובר בסדרת כתבות מקיפה הכוללת עבודת תחקיר נרחבת וקטעי ארכיון רבים, חלקם נדירים. הסדרה לא נוצרה לרגל הבחירות - למעשה היא נוצרה כבר לפני כשנה וחצי, כשאיש לא העלה בדעתו כי מדינת ישראל תתמודד עם מערכת בחירות שלישית. השידור נדחה מספר פעמים בגלל השינויים הפוליטיים, ונראה כי הפעם החליטו בחברת חדשות 12 שלא לדחותו יותר.

ניתן היה לצפות שמי שייצא נגד ההחלטה יהיו המפלגות המתחרות בליכוד, אך נראה כי הן משאירות לסער - שממילא נמצא בחזית נגד נתניהו - להוציא עבורם את הערמונים מהאש. אחרי הכול, אם תתקבל דרישתו של סער לדחות את השידור בשבועיים בשם עיקרון השוויון מולו, סביר להניח שאותו עיקרון יעמוד גם למתמודדים מול נתניהו מחוץ למפלגתו.

בתוך כך, עו"ד שחר בן מאיר הגיש עתירה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, נגד שידור סדרת הכתבות "ימי בנימין" בחדשות 12, בטענה כי "שידור הסדרה דווקא במועד זה, של תקופת בחירות, מהווה תעמולה לא הוגנת ופגיעה מהותית בעיקרון השוויון".

בתום דיון, העתירה נדחתה על-ידי יו"ר ועדת הבחירות הנדל, שאף חייב את עו"ד בן מאיר בתשלום הוצאות בסך 9,000 שקל, ובכך אותת שלא יקבל עתירות-סרק בעין יפה.

בחדשות 12 בחרו שלא להגיב לידיעה.