יש חיים אחרי חדשות 13: גולן יוכפז מקים עם אולפני הרצליה מיזם תוכן חדש

המיזם החדש יתמקד בתחומי התחקיר העיתונאי, התיעוד הדוקומנטרי, הדוקו-דרמה והאקטואליה • יוכפז, שכיהן כשש שנים כמנכ"ל חדשות עשר ובהמשך כמנכ"ל חדשות 13, הוא עיתונאי מנוסה עם רקע רחב בחדשות ותחקירים

גולן יוכפז / צילום: איל יצהר, גלובס
גולן יוכפז / צילום: איל יצהר, גלובס

חודשים ספורים לאחר פרישתו מניהול מחברת חדשות 13, גולן יוכפז ממשיך לתחנה הבאה ומקים ביחד עם אולפני הרצליה מיזם תוכן חדש שיתמקד בתחומי התחקיר העיתונאי, התיעוד הדוקומנטרי, הדוקו-דרמה והאקטואליה. התוכן שייוצר מיועד למספר פלטפורמות שייוצרו עבור גופי שידור בישראל ובעולם.

יוכפז - שכיהן כשש שנים כמנכ"ל חדשות עשר, ולאחר מיזוג רשת וערוץ עשר כמנכ"ל חדשות 13 - הוא עיתונאי מנוסה עם רקע רחב בחדשות ותחקירים. נזכיר כי יוכפז פרש מניהול חדשות 13 זמן קצר מאוד לאחר מיזוג הערוצים, לאחר שסירב ליישר קו עם הרוח החדשה שנשבה מבעלי המניות.

מנכ"לי אולפני הרצליה, יואב פרץ ואפרת דרור, נוטים בשנים האחרונות להיכנס למיזמים ולשיתופי-פעולה בתחום התוכן - כמו למשל הקמת קרן השקעות בפורמטים. בית ההפקה החדש המשותף להם וליוכפז יפעל מתוך מתחם אולפני הרצליה והחל כבר בגיוס יוצרים וכוח-אדם.

המיזם המשותף ישלים בכך את פעילות חטיבת התוכן הנרחבת של אולפני הרצליה, שמתמקדת בין היתר בתוכן מתוסרט. חברת אולפני הרצליה היא החברה היחידה בישראל שפועלת במתכונת "סטודיו אמריקאי", המשלבת בין פעילות ייזום פיתוח והפקת תכנים לבין אספקת שירותי הפקה לשוק התקשורת בישראל ובעולם. לאחרונה הודיעו האולפנים על מעבר מהשטח המיתולוגי בלב הרצליה לכפר-סבא, לקריית תקשורת חדשה ונרחבת, שתכלול בין היתר אולפני טלוויזיה מהמתקדמים בעולם, מערך פוסט-פרודקשיין, בניין משרדים ומכללה אקדמית לתקשורת.

לדברי יואב פרץ, מנכ"ל משותף באולפני הרצליה, "אנו שמחים על שיתוף-הפעולה עם גולן, איש תוכן מהמעולים שיש. שיתוף-הפעולה הוא חלק משורת מהלכים עסקיים להרחבת פעילות התוכן של אולפני הרצליה בארץ ובעולם".

לדברי גולן יוכפז, "המיזם החדש יאפשר לעשות כמעט כל מה שאפשר לחלום עליו בתחומי התחקיר, התיעוד, האקטואליה ואפילו הדרמה, בעידן שבו השוק כולו עומד בפני אתגרים משמעותיים, אבל גם מציג הזדמנויות, שכמותן לא היו מעולם לחברות תוכן וליוצרים ישראלים".