"לראשונה בתולדותיה, ישראל הופכת ליצואנית אנרגיה": ישראל תתחיל לייצא גז למצרים החל מחודש ינואר

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ: "זהו שיתוף-הפעולה הכלכלי המשמעותי ביותר מאז נחתם הסכם השלום בין המדינות"

שטייניץ ואישור יצוא הגז למצרים / צילומים: כדיה לוי, אלבטרוס; עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי
שטייניץ ואישור יצוא הגז למצרים / צילומים: כדיה לוי, אלבטרוס; עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

ישראל תתחיל בחודש הבא לייצא גז למצרים ממאגרי "תמר" ו"לוויתן" לאחר ששר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ חתם הבוקר על האישורים הנדרשים. מניות שותפויות הגז בבורסה הגיבו על האישור בעליות מחירים. יצוא הגז הטבעי יתבצע ממאגרי "לוויתן" ו"תמר" וייועד לשימוש במשק המקומי במצרים או ליצוא גז נוזלי באמצעות מתקני הנזלה הנמצאים במצרים.

"ישראל, לראשונה בתולדותיה, הופכת ליצואנית אנרגיה - זהו שיתוף-הפעולה הכלכלי המשמעותי ביותר מאז נחתם הסכם השלום בין המדינות" אמר שטייניץ.

שטייניץ בעת החתימה / צילום: משרד האנרגיה
 שטייניץ בעת החתימה / צילום: משרד האנרגיה

האישור הניתן ליצוא הינו לכמות מרבית של כ-60 BCM מחזקת "לוויתן" ו-25 BCM מחזקת "תמר" לתקופה של 15 שנים. בנוסף, אישר השר שטייניץ את העברת השליטה ברישיון PRIMA לחברת EMG ואישר את ההוראות לשימוש במערכת ההולכה של חברת PRIMA המחברת בין אשקלון לאל-עריש, לטובת יצוא הגז הטבעי מישראלי למצרים. שטייניץ חתם על האישור לאחר שהושלמו כל ההליכים המקצועיים לבחינת הנושא, התקבל אישורה של רשות התחרות ולאחר היוועצות בוועדת הריכוזיות ובהתאם להמלצתה.

שטייניץ הוסיף כי "מהפכת הגז הטבעי הופכת אותנו למעצמת אנרגיה ותאפשר לנו, לא רק הכנסות עצומות למדינה, אלא גם הפחתה דרמטית בזיהום אוויר".