פה אחד ללא מתנגדים: אושרה תוכנית להקמת מתקן התפלה בגליל

מתקן ההתפלה יהיה השישי במדינה והראשון בצפון הארץ

זאב בילסקי / צילום: איל יצהר
זאב בילסקי / צילום: איל יצהר

הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות, בראשות זאב בילסקי, אישרה היום (ב') את התוכנית להקמת מתקן התפלה בגליל המערבי. התכנית אושרה פה אחד, ללא מתנגדים.

מתקן ההתפלה יהיה השישי במדינה והראשון בצפון הארץ. אזור הגליל המערבי סובל מבצורת מתמשכת של שנים רבות, ואינו יכול להישען על המים המותפלים מיתר המתקנים, בשל אי היכולת לחצות את רכס הכרמל. המתקן יוקם בגליל המערבי, בין כביש 4 למסילת הברזל.

המתקן יוקם בשני שלבים, כשכל שלב יפיק 100 מלמ"ק מים בשנה, ובסה"כ 200 מלמ"ק - מה שיהפוך אותו למתקן הגדול בישראל ולאחד הגדולים מסוגו בעולם .

קידום הפרויקט על ידי רשות המים החל לפני למעלה מעשור, אולם למרות חשיבותו הרבה, נתקל בחסמים רבים. בשנת 2018 ביקשה רשות המים לקדם את ההליך הססטוטורי בוועדה לתשתיות לאומיות. עתה צפויה התכנית לעבור לאישור קבינט הדיור.

זאב בילסקי, יו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות וראש מטה הדיור הלאומי אמר כי "הקמת מתקן ההתפלה בגליל המערבי יאפשר את המשך קיום החקלאות, את הפיתוח הצפוי מגידול האוכלוסייה באזור וכן יאפשר השבת מים לטבע. למתקן ההתפלה חשיבות לאומית ביכולת לשיתופי פעולה ולחיזוק היחסים האסטרטגיים של מדינת ישראל עם שכניה".

מתכננת הוועדה נאוה אלינסקי-רדאעי, אמרה כי מדובר בבשורה חשובה ביותר למשק המים במדינה בכלל ולגליל המערבי בפרט. 

מנהל רשות המים, גיורא שחם, אמר כי "מתקן ההתפלה בגליל המערבי יצטרף לשורה של מתקני התפלה שהוקמו לאורך השנים במדינת ישראל. הודות למפעלים אלה התאפשרה אספקה תקינה של מים לציבור בישראל למרות שנות בצורת רבות, ולכן הקמתו של מתקן התפלה הכרחי בגליל המערבי היא בשורה חשובה לציבור בישראל ולחוסנו של משק המים".