השופט במשפט רונאל פישר חשף: אלון חסן נתן טרמפ לעוזרת המשפטית שלי

לדברי השופט משה סובל, הדן בעניינם של עוה"ד רונאל פישר ורות דוד, הוא "רואה את האירוע בחומרה" • סנגוריו של רונאל פישר: "האירוע מעלה חשש לביצוע עבירה פלילית, תוגש תלונה" • אלון חסן: "לא מגיב לסערות מדומות"

אלון חסן ורונאל פישר / צילום: רפי קוץ
אלון חסן ורונאל פישר / צילום: רפי קוץ

תקרית מוזרה במשפטם של עורכי הדין רונאל פישר ורות דוד: השופט במשפט, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים משה סובל, קרא לצדדים ללשכתו והודיע להם כי נודע לו שהעוזרת המשפטית שלו נראתה נוסעת מספר פעמים ברכבו של אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד ומי שמשמש כאחד מעדי התביעה המרכזיים נגד פישר.

במסגרת המשפט שמתנהל בעניינו, מואשם פישר בכך שנטל שוחד בתמורה למידע מתוך חקירות מתנהלות ולסגירת תיקים פליליים. קצין המשטרה לשעבר ערן מלכה, שהיה "ספק" המידע של פישר, הודה והורשע בהדלפת פרטים רגישים מחקירות לפישר תמורת מאות אלפי שקלים, הפך לעד מדינה בפרשה ונשלח לשבע שנות מאסר

חסן, שהיה לקוחו של פישר, פנה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) וטען כי פישר מנסה לסחוט אותו בתמורה לסגירת חקירות פליליות שהתנהלו נגדו. בתיאום עם מח"ש תיעד חסן את פגישותיו עם פישר ואף תיעד את עצמו מעביר לפישר מזוודה עמוסת מזומנים, דבר שהוביל למעצרו המיידי של פישר.

לפי הדברים שמסר סובל לעורכי הדין המייצגים בתיק ותועדו בפרוטוקול שערך השופט בכתב-ידו והותר היום לפרסום, כששאל את העוזרת המשפטית שלו על פשר הנסיעות ברכשו של חסן, היא השיבה לו כי היא זו שיזמה את בקשת הטרמפ. עוד אמרה העוזרת לסובל כי במהלך נסיעותיהם המשותפות חסן שוחח בטלפון, והיא לא החליפה עמו דברים. כששאל אותה השופט מדוע לא דיווחה לו על הדברים, היא השיבה כי הרגישה לא בנוח עם הסיטואציה, ולכן חששה לספר לו על כך.

עוד בפרוטוקול המתעד את הישיבה שנערכה בלשכתו של סובל, סגן הנשיא ציין כי "במהלך עבודתה בלשכתי, לרבות בעניין התיק שבכותרת, לא הכינה לי העוזרת המשפטית המדוברת חוות-דעת או טיוטת החלטה בקשר למר חסן".

עם זאת, השופט ציין כי הוא "רואה את ההתנהלות בחומרה. הדברים הועברו לגורם בכיר ממני, וטרם הוחלט על אופן המשך הטיפול".

הבוקר (ג') התקיים בבית המשפט דיון בשאלה האם יש להתיר את פרסום הפרוטוקול, ובמהלך אותו דיון הצהיר עו"ד עמית בר, סנגורו של פישר, כי בכוונתם להגיש תלונה בעניין. "אנחנו חושבים שיש חשד לביצוע עבירה פלילית על-ידי אלון חסן מהדברים ששמענו בלשכה. תלונה תוגש", אמר.

אלון חסן מסר בתגובה: "אני לא רואה לנכון להגיב לסערות מדומות".

*** חזקת החפות: ההליך המשפטי נגד רונאל פישר ורות דוד עודנו בעיצומו. השניים מכחישים את המיוחס להם, ושמורה להם חזקת החפות.