שחר של פינטק חדש: האתגר של ענת גואטה, יו"רית רשות ני"ע

יו"רית רשות ני"ע השתתפה אתמול בכנס בתחום הפינטק שאירחה הבורסה יחד עם רשות החדשנות • גואטה: "חשוב לנו שתעשיית הפינטק בישראל תהיה תעשייה שאנחנו יודעים לשמר ולהצמיח אותה"

איתי בן זאב, ענת גואטה ואהרון אהרון / צילום: עומר מסינגר
איתי בן זאב, ענת גואטה ואהרון אהרון / צילום: עומר מסינגר

"מבשרי השחר", כך כינתה ענת גואטה, יו"רית רשות ניירות ערך את נציגי הסטארט-אפים בתחום הפינטק שהגיעו אתמול לכנס שאירחה הבורסה יחד עם רשות החדשנות. את הפרויקט מובילה עו"ד יעל וייס-אפרון, מנהלת החדשנות ברשות. עוד אמרה גואטה בכנס כי "חשוב לנו שתעשיית הפינטק בישראל תהיה תעשייה שאנחנו יודעים לשמר ולהצמיח אותה, מתוך הבנה שבסופו של דבר אתם, בעינינו, מחוללי השינוי. אם אנחנו מצפים שיקרה איזשהו שינוי מתישהו בעתיד - אז כנראה שאתם תובילו אותו ולכן חשוב לנו לתת לכם ערך ככל שאנחנו יכולים כרגולטור - בהיותנו 'בטא סייט' עבורכם. לפנינו שנה בלי ממשלה, בלי כנסת בלי יכולת לחוקק חוקים, אבל יצרנו ברית עם רשות החדשנות, והברית הזו מייצרת כוחות סינרגטיים מועילים בעבור שנינו לשנה-שנתיים הקרובות". גואטה הסבירה כי "זו הפעם הראשונה שרשות ניירות ערך משתתפת בתקצוב של מיזמים. בדרך כלל אנחנו מאוד טובים בלפקח, להסדיר, לאכוף אבל את היכולות האלו בתחום של פיתוח שוק אנחנו מחדדים, ולומדים לחדד בצורה טובה ביותר, בזכות האתגרים שקהילת הפינטק מציבה בפנינו".

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, הוסיף כי "קהילת הפינטק פורחת בארץ. המימון הפרטי הוא יפה והשאלה אם המוסדות הפיננסיים שנמצאים בישראל נהנים באותה מידה מהחדשנות שנמצאת פה. התשובה היא לא. החיבור הוא טבעי במטרה להנגיש את ההייטק הישראלי לתוך האתגרים שמציב התחום הפיננסי. לרשות החדשנות 14 שיתופי פעולה דומים עם משרדי ממשלה נוספים".

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך, הודה על היוזמה, ואמר כי היא אינה מובנת מאליה. עוד נכחו: שגיא דגן, סמנכ"ל וראש זירת חברות בצמיחה ברשות החדשנות ושמרת שורץ, מנהלת פיתוח עסקי ברשות; רהב שלום רביבו, מנהלת מיזמי פינטק במערך הסייבר במשרד האוצר; אלה קנטור ממטה ישראל דיגיטלית; חן אלטשולר, מנהלת אסטרטגיית חדשנות בבית ההשקעות אלטשולר שחם; שמוליק בן טובים, מנהל קהילת CityTLV; ירון שילת, מנהל מדיניות ציבורית ב-AWS, ובועז זינימן, אוונג'ליסט טכנלוגי ב-AWS; טל הפלינג, יועצת בכירה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון; ונתנאל עודד, מנהל יחידת פיתוח עסקי בבורסה לניירות ערך.