נציב שירות המדינה: מינוי בן-ארי גינזברג למ"מ פרקליט המדינה - בעייתי

פרופ' דניאל הרשקוביץ לשר המשפטים אמיר אוחנה: "בהיותה המשנה לפרקליטת מחוז מרכז (פלילי), עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג לא נמנית עם הדרג הבכיר בהיררכיה הארגונית, דבר שעלול לערער את תפקודה התקין של הפרקליטות"

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ / צילום: אבי אוחיון, לע"מ
נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ / צילום: אבי אוחיון, לע"מ

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, הודיע לשר המשפטים אמיר אוחנה כי אומנם עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג עומדת בתנאי הסף לתפקיד ממלאת-מקום פרקליט המדינה, אך יש בעייתיות במינויה.

"אעיר כי בהיותה המשנה לפרקליטת מחוז מרכז (פלילי), היא לא נמנית עם הדרג הבכיר בהיררכיה הארגונית, דבר שעלול לערער את תפקודה התקין של הפרקליטות", כתב הנציב לשר.

הנציב הרשקוביץ הוסיף עוד כי עמדתו היא שלעת הזו יש להטיל את התפקיד על עובד מדינה בדרג הבכיר ביותר בפרקליטות המוסכם על היועץ המשפטי לממשלה, "זאת בשל מאפייניה הייחודיים של המשרה, מיקומה במבנה הארגוני ומשיקולי טובת המערכת".

ההחלטה בדבר מינוי ממלא-מקום נתונה על-פי חוק לשר הממונה. אולם על השר להיוועץ בנציב שירות המדינה, שכאמור מתנגד למינוי.

לאור מכתב זה, כמו גם ההתנגדות הנחרצת של היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, נראה כי סיכויי המינוי של בן-ארי גינזברג לצלוח את מבחן בג"ץ הם נמוכים.

יש לציין כי לפני מספר חודשים ביקש השר אוחנה ממנכ"לית משרד המשפטים להתפטר כדי שיוכל למנות את מקורבו לתפקיד. גם מינוי זה לא הצליח לעבור את מבחן בג"ץ.