איזו מדינה תרמה להתפתחותה המקצועית של מנכ"לית אינטל הודו

וגם: שלמה ינאי מצטרף לדירקטוריון חברת התרופות האמריקאית Amneal

דנה קורש, ניברוטי ראיי, גדי אריאב וענת ברנשטיין־רייך / צילום: עומר לוי
דנה קורש, ניברוטי ראיי, גדי אריאב וענת ברנשטיין־רייך / צילום: עומר לוי

יומיים אחרי שנודע שאינטל רכשה את הסטארט-אפ הישראלי הבאנה לאבס עבור 2 מיליארד דולר, הגיעה לישראל ניברוטי ראיי, מנכ"לית אינטל הודו וסגנית נשיא קבוצת הדאטה-סנטר, שהגיעה לישראל כאורחת של משרד החוץ, במטרה לפגוש סטארט-אפים ישראלים. אתמול הגיעה ראיי כנס של מכון הורביץ לניהול אסטרטגי בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב ולשכות המסחר ישראל-אסיה וישראל-הודו.

פרופ' גדי אריאב, מומחה להודו מהפקולטה, עו"ד ענת ברנשטיין-רייך, יו"רית לשכת המסחר ישראל-הודו, ודנה קורש, הקונסולית הכללית של ישראל בבנגלור, פתחו את המפגש, ואת ההרצאה המרכזית נשאה ראיי. עוד במהלך הכנס התקיים פאנל בו השתתפה גם ד"ר נטלי בלוך, מנהלת מרכז החדשנות הדיגיטלית של המרכז הרפואי שיבא, ויוליה שטיינגרט, מנכ"לית קפוסלה TAU - אקסלרטור לתחבורה חכמה בביה"ס פורטר ללימודי הסביבה באוניברסיטת תל אביב.

ראיי התייחסה לרכישת הבאנה לאבס, ואמרה כי היא שמחה על הרכישה בתחום הבינה המלאכותית. לדבריה הטכנולוגיה בכלל והבינה המלאכותית בפרט, הם כלים המסייעים להתפתחותה של כלכלת הדיגיטל ומהווים מנוע לצמיחה כלכלית מהירה בהודו, מקום שבו המשאבים מצומצמים והצרכים הם בהיקף ללא תקדים.

עוד אמרה ראיי, כי היא נולדה בהודו, ארה"ב הייתה לה בית מקצועי, ואילו ישראל היא זו שתרמה משמעותית לצמיחתה המקצועית. 

עוד נכחו: מיכאל רונן, מנהל מחלקת אסיה פסיפיק, ותמי זיו, מנהלת דסק הודו באגף הכלכלה במשרד החוץ; ד"ר רוית כהן מיתר, מנהלת מכון הורביץ; רון דורון, סגן נשיא לשכת המסחר ישראל-אסיה; ודנה שחר, מנכ"לית לשכת המסחר.

שלמה ינאי מצטרף לדירקטוריון חברת התרופות האמריקאית Amneal

חברת התרופות האמריקאית Amneal מצרפת לדירקטוריון שלה את שלמה ינאי, לשעבר מנכ"ל חברת טבע ומי שכיהן עד לאחרונה כיו"ר חברת התרופות cambrex שנמכרה לקרן הפרייבט אקוויטי Permira .

ינאי (66) כיהן כמנכ"ל טבע בין השנים 2007-2012 ומאז כיהן בדירקטורים של מספר חברות מהתעשייה, ובהן למשל פרוטליקס, פריגו ולומניס. עם מינויו לדירקטור באמניל, ינאי יקבל מענק של אופציות בשווי הוגן של כ-73 אלף דולר וכן מניות חסומות בשווי הוגן של כ-36 אלף דולר.

אמניל היא חברת תרופות המייצרת תרופות גנריות וייחודיות, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 1.5 מיליארד דולר. בדומה לטבע, גם שמה של אמניל עלה בהקשר של הצפת השוק האמריקאי במשככי כאבים אופיואידיים.

שלמה ינאי / צילום: תמר מצפי
 שלמה ינאי / צילום: תמר מצפי