משרד הכלכלה אישר מענקים בסך יותר מ-40 מיליון שקל ל-12 מפעלים

מדובר במפעלים שהציגו תוכניות השקעה בהיקף כולל של יותר מ-200 מיליון שקל, וזאת מתוקף החוק לעידוד השקעות הון

מנהל רשות ההשקעות, ד"ר נחום איצקוביץ / צילום: איל יצהר, גלובס
מנהל רשות ההשקעות, ד"ר נחום איצקוביץ / צילום: איל יצהר, גלובס

מנהלת רשות ההשקעות שבמשרד הכלכלה והתעשייה אישרה מתן מענקים בסך כולל של יותר מ-40 מיליון שקל ל-12 מפעלים שהציגו תוכניות השקעה בהיקף כולל של יותר מ-200 מיליון שקל וזאת מתוקף החוק לעידוד השקעות הון.

בין החברות שיקבלו מענק מהמדינה להרחבת פעילותה, נמצאת אם החיטה שפועלת מאזור התעשייה עטרות בירושלים. החברה עוסקת ביצור של מוצרי מזון ובמסגרת השקעתה, בהיקף של כ-40 מיליון שקל היא תקים מפעל יצור נוסף שיספק עוד 33 מקומות עבודה חדשים בבירה.

חברת אלכם מדיקל אגש"ח שמייצרת בצפון מוצרי פלסטיק לענף הרפואה תשקיע כ-50 מיליון שקל להרחבת שני מפעליה, בדלתון ובברעם. גם היא צפויה להרחיב את מצבת העובדים שלה בעוד עשרות.

כך, גם כנפית שפועלת ממגדל העמק, ואך לפני חודשים אחדים רפאל מערכות לחימה רכשה כ 50% ממנה, עומדת לפני התרחבות: במסגרת תוכנית ההשקעות שהציגה החברה לרשות ההשקעות, זו תעתיק את מפעל היצור שלה ממגדל העמק לאזור התעשייה נוף הגליל, מהלך שיכלול רכש של אמצעי יצור נוספים.

כנפית עוסקת בבניית חלקים למטוסים ובהם כנפיים, מכסי גלגלים ועוד. בכוונת החברה להשקיע במעבר לנוף הגליל כ-20 מיליון שקל, מהלך שגם יוביל להגדלת המצבת שלה ב-40 עובדים נוספים.

השקעה משמעותית נוספת תעשה גאמידה סל בקריית גת, שמפתחת מוצרים לריפוי מחלות סרטן ומחלות המטולוגיות נדירות. במסגרת השקעתה, בהיקף של כ-50 מיליון שקל היא מתכוונת להקים מפעל ייצור חדש שיעמוד בתקנים האירופאיים והאמריקאים ובכך, תקלוט לשורותיה כ-70 עובדים חדשים: "בכל השקעת הון, קטנה כגדולה, יש ערך מוסף לכלכלה ביצירת מקומות תעסוקה כמו גם תרומה למשק, לצמיחה, ליצור, לפריון וליצוא", אמר מנהל רשות ההשקעות, ד"ר נחום איצקוביץ

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, מסר מצדו בהתייחס לחלוקת המענקים מרשות ההשקעות כי "מעבר לתמיכות הכספיות בתעשייה - משרדנו מסייע גם בהסרת חסמים ובהקלות רגולטוריות".