הקרן של מריוס נכט מובילה השקעה של 55 מיליון דולר בחברה האמריקאית Seer

החברה האמריקאית, שבה שותף פרופ' בוב לנגר מ-MIT, עוסקת בבדיקת חלבונים לגילוי מוקדם של מחלות • בנוסף לקרן aMoon של נכט, בגיוס השתתפו גם הקרן T. Rowe Price Associates ומשקיעים קיימים

פרופ' רוברט לנגר / צילום: סיון צדוק
פרופ' רוברט לנגר / צילום: סיון צדוק

חברת Seer האמריקאית, העוסקת בתחום אבחון על בסיס חלבונים לתחום הרפואה המותאמת אישית, הודיעה על גיוס של 55 מיליון דולר בהובלת קרן aMoon, שנוסדה על ידי מריוס נכט ומנוהלת על ידי ד"ר יאיר שינדל. בגיוס השתתפו גם הקרן T. Rowe Price Associates ומשקיעים קיימים.

Seer, שנוסדה על ידי פרופ' אומיד פרוקז'אד מהרווארד, פרופ' רוברט לנגר מ-MIT וד"ר ד"ר פיליפ מה, פיתחה פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת גילוי ותיעוד של מידע מחלבונים ברמת דיוק גבוהה ובמהירות שלא היו אפשריים בעבר. השילוב בין יכולותיה לבין מידע גנומי, קליני ואחר, יכול לאפשר גילוי מוקדם של מחלות.

"כשחושבים על האתגרים של הבנת ולכידת נתונים פרוטאומיים אנושיים, ברור שיש כאן הזדמנות גדולה מאוד ובלתי מנוצלת להשפיע על בריאות האדם," אמר ד"ר תומר ברקוביץ, שותף וסמנכ"ל כספים בקרן aMoon, שהוביל את סבב הגיוס.

"לפרוטאומיקה (חלק חלבונים) רחבת היקף יש פוטנציאל מדעי, קליני ומסחרי באותה רמה לפחות כמו לחקר הגנום של העשור האחרון", אמר ד"ר אומיד פארוקז'אד, מנכ"ל ומייסד החברה. "התקדמנו משמעותית בפיתוח הטכנולוגיה שלנו בכדי לרתום את הכוח של נתונים מחלבונים. אנו מתכננים לנצל את הגיוס הנוכחי כדי להאיץ את פיתוח המוצר והמסחור שלו, תוך המשך בניית הצוות והמומחיות שלנו. אנו שמחים לשתף פעולה עם שורה של משקיעים ברמה בינלאומית, כולל המשתתפים החדשים aMoon ו-T. Rowe Price, החולקים איתנו את אותו החזון האסטרטגי".

***גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון, מבעלות השליטה ב"גלובס".