גיוס של 22 מיליון דולר לחברת רזיאל שפיתחה זריקה להפחתת שומן

התרופה שבזריקה גורמת לפגיעה בתאי השומן ולסילוקם, ולאחר מכן גם מונעת התפתחות של תאי שומן חדשים באותו מקום

זריקה, מזרק / אילוסטרציה: שאטרסטוק
זריקה, מזרק / אילוסטרציה: שאטרסטוק

חברת Raziel Therapeutics מרחובות, שפיתחה זריקה הגורמת לסילוק תאי שומן באופן מקומי, הודיעה על גיוס של 22 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן פונטיפקס, בהשתתפות המשקיעים הקיימים ד"ר שמואל קבילי וקרן דוקור ומשקיעים חדשים נוספים וביניהם קרן קטליסט, Quark Ventures, קרן פרגרין, ו-Wille AG. עד היום גייסה רזיאל כ-8 מיליון דולר.

החברה מפתחת כיום תרופה בזריקה על בסיס גילוי של פרופ' שמואל בן ששון מהאוניברסיטה העברית, שמוסחר לרזיאל על ידי חברת יישום. התרופה גורמת לפגיעה בתאי השומן ולסילוקם, ולאחר מכן גם מונעת התפתחות של תאי שומן חדשים באותו מקום.

ניסוי ראשון שערכה החברה, ב-24 מטופלים ללא קבוצת ביקורת, הראה ירידה בכמות השומן סביב אתר הזריקה. לכן המוצר עשוי לשמש לטיפולים אסתטיים הקשורים להצטברות שומן באזור מסוים, בדומה לשאיבת שומן. כמו כן, המוצר יכול להתאים לטיפול בשתי מחלות יתום - ליפידמיה ו-Dercum, המאופיינות בהצטברות שומן מסוכנת באיברים שונים. רק לאחר שתוכיח היתכנות בתחומים האלה, תפנה למימוש של חזון הפחתת המשקל באמצעות פגיעה בתאי שומן, בעזרת זריקות חוזרות.

תמורת הגיוס תושקע בשלב הראשון בניסוי שלב IIb (ניסוי יעילות רב-מרכזי) במחלת דרקום. החברה קיבלה אישור לבחון את התרופה במחלה זו כמחלת יתום. הניסוי יחל לקראת אמצע 2020, ואם יסתיים בהצלחה, ייתכן ותוגש בקשה לאישור המוצר למחלה זו כבר ב-2021.

במקביל לגיוס, מונה ליו"ר החברה ד"ר פיליפ שייסון, בעבר מנכ"ל הפעילות האמריקאית של סינרון קנדלה ונשיא הפעילות האסתטית והדרנטולוגית בארה"ב של חברת אלרגן, יצרנית בוטוקס. לדבריו: "הטכנולוגיה של רזיאל עולה על כל הפתרונות בפיתוח בשוק היום". מנכ"ל החברה הוא אלון בלומפלד.