שר המשפטים אוחנה טוען: צו ההקפאה של בג"ץ על מינויה של בן-ארי גינזברג לא רלוונטי

במכתב ששלח ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כתב השר אוחנה כי עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד המינוי, שבמסגרת הדיון בה הוצא צו ההקפאה של המינוי, מבוססת על מצע עובדתי שגוי

אמיר אוחנה ואביחי מנדלבליט / צילום: כדיה לוי
אמיר אוחנה ואביחי מנדלבליט / צילום: כדיה לוי

סיבוב נוסף בעימות על מינוי ממלאת מקום פרקליט המדינה. אחרי שבג"ץ הקפיא את מינויה של עו"ד אורלי בן ארי גינזברג לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה, טוען שר המשפטים, אמיר אוחנה, כי צו העיכוב של בג"ץ המקפיא את המינוי אינו רלוונטי.

במכתב ששלח ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כתב השר אוחנה כי עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד המינוי, שבמסגרת הדיון בה הוצא צו ההקפאה של המינוי, מבוססת על מצע עובדתי שגוי. זאת, לדברי שר המשפטים, משום שהמינוי של בן ארי גינזברג נכנס לתוקפו ב-17 בדצמבר כיממה קודם להוצאת הצו. על ידי בג"ץ.

"העתירה מבוססת על מצע עובדתי שגוי, והצו שנועד לשמר את המצב הקיים אינו רלוונטי. לא ניתן 'לעכב' מינוי שכבר בוצע", כתב השר ליועמ"ש.

מנגד, כתב היום מנדלבליט לבג"ץ כי הצו המקפיא את מינויה של בן ארי צריך להישאר על כנו, וחזר על עמדתו כי מינויה הוא בלתי סביר ויפגע בתפקודה התקין של הפרקליטות.

נזכיר כי שלשום, רגע לפני שהחל טקס חילופי פרקליט המדינה בירושלים, הוציא השופט מזוז צו ארעי המעכב את המינוי. זאת, לאור העתירה של התנועה לאיכות השלטון שבה נטען כי קיים חשש כבד שמדובר במינוי המונע משיקולים זרים של שר המשפטים אוחנה.

בעתירה נכתב כי קיים חשש כבד כי המינוי של עו"ד בן ארי גינזברג, כיום המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, לתפקיד ממלאת-מקום פרקליט המדינה הוא "חסר סבירות קיצוני ומונע כולו משיקולים זרים, מחוסר ניקיון-כפיים ומחוסר תום-לב.

לטענת התנועה, "השיקולים בבסיס ההחלטה עניינם החלשת שומרי הסף וגורמים במערכת אכיפת שלטון החוק הנוגעים וקשורים לתיקי החקירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו". השר אוחנה מנגד נחוש לקיים את המינוי.