נעילה ירוקה בתל אביב בהובלת הבנקים; מטומי זינקה בחדות

מדד ת"א 35 עלה ב-0.7%, מדד ת"א 125 הוסיף 0.6% ומדד ת"א 90 התקדם ב-0.3% • מדד הבנקים עלה ב-1.4% • המשרד להגנת הסביבה הודיע אמש כי חברת נובל אנרג'י לא עמדה בתנאים שהוצבו לה, ולכן הליך הרצת האסדה יידחה • מטומי זינקה על רקע אישור של בעלי המניות את מכירת החברה הבת טים אינטרנט והחזרת החוב לבעלי האג"ח

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר בבורסה של תל אביב ננעל בעליות: מדד ת"א 35 עלה ב-0.7%, מדד ת"א 125 הוסיף 0.6% ומדד ת"א 90 התקדם ב-0.3%. מדד הבנקים עלה ב-1.4%.

15:40

מניית מליסרון יורדת בכ-1.5% לאחר שהחברה שבשליטת ליאורה עופר דיווחה כי היא בוחנת ביצוע הנפקת מניות לציבור. בעלת השליטה, עופר השקעות, הודיעה כי "בכוונתה לרכוש מניות של החברה במסגרת ההנפקה ובכלל כך להשתתף במכרז מקדים למשקיעים מסווגים". 

13:30

מדדי המניות המובילים בבורסה של תל אביב עולים קלות לאחר עוד יום של שיאים חדשים בוול סטריט ובמקביל למגמה מעורבת בבורסות אירופה. נזכיר כי מחר (ד') לא יתקיים מסחר בניו יורק ובאירופה לרגל חופשת חג המולד.

בשוק האג"ח נסחרות הממשלתיות השקליות הארוכות ומדדי התל בונד המרכזיים ביציבות.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מתייחס בסקירתו השבועית לנתוני המאקרו שפורסמו לאחרונה בארה"ב וכותב כי "מדד האינדיקאטורים המובילים בארה"ב מצביע על המשך ירידה ולפי המתאם שלו עם קצב הצמיחה בפועל, הצמיחה במשק האמריקאי עומדת על כ-1% בלבד.

"שוקי המניות המשיכו במסע למעלה גם אחרי הגעה להסכם בין ארה"ב לסין, למרות שהנתונים הכלכליים היו די פושרים. צריך לציין ששוק המניות האמריקאי בסך הכל התנהג בעשור האחרון בקורלציה גבוהה עם הפרמטרים הכלכליים, למרות הרושם הקיים לפעמים שהוא התנפח בעיקר בזכות הצעדים הנמרצים של הבנק המרכזי. הקורלציה בין השינוי השנתי במדד S&P 500 לבין השינוי במדד האינדיקאטורים המובילים הייתה בעשור האחרון, זה שאחרי המשבר הגדול, בדרך כלל גבוהה הרבה יותר מאשר בשני העשורים הקודמים. כעת, חשוב לזכור, מדד האינדיקאטורים המובילים מצביע בבירור על הירידה בקצב הצמיחה של המשק האמריקאי".

בשורה התחתונה, כותב זבז'ינסקי, "קשה לא להיות בשוק מניות שדוהר קדימה על הגל של ההרחבות הפיסקאליות והמוניטאריות והחדשות הגיאופוליטיות החיוביות. אולם חשוב שגם הפעילות הכלכלית תדביק את הגל, מה שלא קורה בינתיים. לכן אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה בינונית לאפיק המנייתי תוך המשך מעקב צמוד אחרי הנתונים המתפרסמים".

בנוגע לשוק האג"ח המקומי, הוא מציין כי "תלילות עקום באג"ח עד 10 שנים בישראל לא חריגה מהמגמה בעולם אחרי שירדה לאחרונה לרמה הנמוכה של העשור. רק בחלק הארוך של העקום, התשואות בין 10 ל-30 שנה, התלילות בישראל עדיין נותרה גבוהה מאוד. אנו מעריכים כי גם התלילות של עקום האג"ח הארוכות (אלה שהמח"מ שלהן גבוה מ-10 שנים) תתכנס למגמה העולמית".

המניות ויחידות ההשתתפות הקשורות למאגרי תמר ולוויתן נסחרות במגמה מעורבת, למרות העיכוב עליו נודע הלילה בהזרמת הגז הטבעי ממאגר לוויתן. רציו , דלק קידוחים  וישראמקו  רשמו עליות קלות ומנגד קבוצת דלק נסחרה בירידה קלה.

מניות הבנקים הגדולים לאומי  ופועלים  בולטות בעליות של יותר מ-1%. עוד בולטות בעליות של עד 4% מניות תדיראן , שיכון ובינוי , אפי נכסים , גילת , דנאל , אזורים  ואנרג'יקס .

רבוע נדלן  בולטת בעלייה של 3.7% והשלימה קפיצה של 11% ביומיים.

מנגד, בירידות של עד 3% בולטות מניות קבוצת אשטרום , נייס , אקויטל  ואינרום .

בקרב המניות הקטנות בולטת אלומיי  בעלייה של 4% ומשלימה התקדמות של 15% בשישה ימי מסחר.

11:55

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שערים, כך מדד ת"א 35 מטפס ב-0.44%, ת"א 90 עולה ב-0.35% ומדד הבנקים קופץ ב-1%. 

מנייתה של מטומי  מזנקת ב-20% על רקע האישור של בעלי המניות את העסקה למכירת החברה הבת, טים אינטרנט, מה שמאפשר למטומי לבצע פדיון מלא לבעלי החוב.

מניות הבנקים מזרחי טפחות , לאומי  ופועלים  מובילים את העליות, אלוני חץ  מטפסת ב-1.44%, טבע  עולה ב-0.85%, שיכון ובינוי  מטפסת ב-1%.

09:50

מדד ת"א 35, וכן מדדי ת"א 90 ות"א 125 נפתחו בעליות של כ-0.2%, זאת בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט.

בעקבות הדחייה של הזרמת הגז ממאגר לוויתן, מניות דלק (רציו דלק קידוחים  ודלק קבוצה ) יורדות. עם זאת, שותפות הגז מסרה כי היא מאמינה שהזרמת הטבעי ממאגר לוויתן תחל בימים הקרובים.

במדד ת"א 35 מובילה את העליות אופקו  עם עליה של 2.2%. מחוץ למדד, אנלייבקס  עולה ב-3.9%. מדד ת"א ביומד  עולה ב-0.58%. 

07:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט, שם המדדים עלו קלות לשיא נוסף.

היום אמור היה מאגר לוויתן להתחיל בהזרמת גז לחוף הישראלי, אך המשרד להגנת הסביבה הודיע אמש (ב') כי חברת נובל אנרג'י לא עמדה בתנאים שהוצבו לה, ולכן הליך הרצת האסדה יידחה. המשרד להגנת הסביבה הורה לחברה לתת לציבור התראה של יומיים מראש על המועד החדש. 

מטומי תיסחר על רקע אישור של בעלי המניות את מכירת החברה הבת טים אינטרנט. בנוסף, כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", סוחר השלדים כפיר זילברמן שלח מכתב לחברה בבקשה למינוי דירקטור מטעמו, וזאת לאחר שהפך לבעל עניין השבוע. 

אתמול בתל אביב ננעל המסחר במגמה מעורבת, כך מדד ת"א 35 השיל 0.39%, מדד ת"א 125 איבד 0.26%, ומדד ת"א 90 ננעל בטריטוריה הירוקה עם עלייה בשיעור זניח. מניית רבוע נדלן זינקה ב-7% על רקע רכישת מניותיה של גינדי בקניון האופנה TLV תמורת 225 מיליון שקל.