לפני חופשת חג המולד: שינויים קלים במדדים המובילים בוול סטריט

בניו יורק הדאו ג'ונס ירד בכ-0.1%, הנאסד"ק עלה בכ-0.1% ומדד S&P 500 ננעל כמעט ללא שינוי • באירופה מדד דאקס איבד 0.1%, פוטסי עלה ב-0.1%, מדד קאק 40 ננעל ללא שינוי ומדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.1% • מחר לא יתקיים מסחר במרבית הבורסות בעולם לרגל חג המולד

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

20:00

יום המסחר המקוצר לרגל חג המולד הסתיים בשינויים קלים במדדים המובילים: דאו ג'ונס ירד בכ-0.1%, הנאסד"ק עלה בכ-0.1% ומדד S&P 500 ננעל כמעט ללא שינוי ונחלש ב-0.02%.

18:30

הנפט מתחזק על רקע הודעת רוסיה כי שיתוף הפעולה עם אופ"ק בצמצום אספקה יימשך, כשבנוסף מסתמן כי לערב הסעודית ולכוויית עשויה להידרש שנה כדי להחזיר שדה נפט מרכזי לתפוקה מלאה. מחירה של חבית נפט מסוג WTI עולה ב-0.9% ל-61 דולר.

הזהב מזנק ב-1% למחיר של 1,503.8 דולר לאונקיה, על רקע נתונים כלכליים חלשים שהתפרסמו אתמול בארה"ב.

17:40

המסחר בוול סטריט מתנהל בשינויים קלים במדדים המובילים: מדד דאו ג'ונס בצד השלילי, הנאסד"ק בצד החיובי ו-S&P 500 נסחר ללא שינוי.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות: מדדי דאו ג'ונס, S&P 500 והנאסד"ק עולים בכ-0.1%.

בין המניות הצפויות לרכז עניין ביום המסחר המקוצר, בשל חג המולד:

חברות התחבורה השיתופית אובר  וליפט  זכו לניצחון בבית משפט בניו יורק כששופט פסל מדיניות חדשה המגבילה את משך הזמן שבו יכולים הנהגים לשוטט ברחובות מנהטן ללא נוסעים. עוד בחזית אובר, מייסד אובר, טרוויס קלאניק, יפרוש מהדירקטוריון בסוף השנה. בהודעת החברה נמסר כי הוא עוזב כדי "להתמקד בעסק החדש ובפעילויות הפילנתרופיות שלו".

מנכ"ל נטפליקס , ריד הייסטינגס, צפוי לקבל ב-2020 אופציות למניות החברה בשווי 34 מיליון דולר, בנוסף לשכרו השנתי בסך 650 אלף דולר. בשנה שעברה הסתכם התגמול של הייסטינגס ב-31.5 מיליון דולר.

בית ההשקעות RBC קפיטל העלה את מחיר היעד שלו למניית AMD  מ-50 דולר ל-53 דולר, לאחר העלאת תחזיות שנתיות.

בנק קרדיט סוויס  נקנס ב-6.5 מיליון דולר, לאחר שהרגולטורים בארה"ב ציינו כי שלוחת הבנק השווייצי בארה"ב לא פיקחה כראוי אחר עבירות מסחר אפשריות.

15:45

יום המסחר המקוצר באירופה, בשל חופשת חג המולד, ננעל במגמה מעורבת: בפרנקפורט איבד מדד דאקס 0.1%, בלונדון עלה הפוטסי ב-0.1% ואילו בפריז ננעל מדד קאק 40 ללא שינוי. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.1%.

15:00

מנייתה של בואינג  קופצת בעוד 3% בטרום-מסחר על רקע הדיווח כי החברה הודיעה לספקים של חלקי המטוס המקורקע מאקס 737 לעכב אספקה של חלקים החל מאמצע ינואר, זאת בהמשך לפיטורי המנכ"ל אתמול.

בית ההשקעות ג'פריס הוריד המלצה למניית הקנאביס אורורה ל'החזק' מ'קנייה'.

14:00

המסחר באירופה מתנהל ביציבות ללא שינוי מהותי בקרב המדדים המובילים. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על יציבות עם נטייה לעליות לקראת יום המסחר המקוצר.

מנייתה של מטומי  הישראלית מזנקת ב-26% בבורסה בלונדון וזאת בהמשך לעלייה של יותר מ-6% אתמול. מטומי הודיעה היום על השלמת מכירת פעילותה, החברה הבת טים אינטרנט, תמורת 46 מיליון אירו.

10:25

המסחר בבורסות אירופה נפתח ביציבות עם נטייה למגמה מעורבת. מדד הדאקס משיל 0.1%, הקאק נסחר ללא שינוי מהותי ומדד הפוטסי משיל 0.14%.

המסחר בוול סטריט הערב יהיה מקוצר ויסתיים בשעה 20:00 (שעון ישראל) לרגל חג המולד. מחר לא יתקיים מסחר במרבית הבורסות בעולם לרגל החג.

08:00

המסחר באסיה מתנהל הבוקר (ג') במגמה מעורבת, בהמשך לעליות שנקבעו אמש בוול סטריט, שם שלושת המדדים עלו לשיא כל הזמנים. 

מדד הניקיי היפני ללא שינוי, מדד ההנג סנג השיל 0.15%, ומדד שנחאי עולה ב-0.44%.

בעקבות עסקת הסחר השלב הראשון בין ארה"ב לסין, סין הודיעה אתמול על כוונתה לפתוח את שוק הנפט, הטלקום והחשמל שלה בפני מתחרים פרטיים.

היום נפגשו מנהיגים מסין, יפן ודרום קוריאה על רקע האיומים הגוברים מתוכניות הגרעין והטילים של צפון קוריאה. הפסגה התלת-צדדית שמה לה למטרה להחליק כמה חיכוכים אזוריים ולדון בהמשך לשיתוף-פעולה אזורי בכלכלה.