בפורום מצומצם: מי רואי החשבון שנחשבים ל"נכסים בעלי ערך מוסף"

וגם: מי נפגשו כדי לפתור את בעיית העומס בכבישים

איריס שטרק, חן שרייבר ורם גב/  צילום: שלומי יוסף
איריס שטרק, חן שרייבר ורם גב/ צילום: שלומי יוסף

פורום חדש הושק השבוע בלשכת רואי החשבון - פורום רואי חשבון במגזר הפיננסי. לרגל השקתו נערך אירוע בו הרצה רו"ח רם גב, שנכנס בימים אלה לתפקידו כממונה על החטיבה הפיננסית (CFO) של בנק הפועלים, ועד לאחרונה שימש כסמנכ"ל כספים ומשנה למנכ"ל חברת ישראכרט. גב דיבר על תפקידם המשמעותי של רו"ח בגופים פיננסיים, והסביר כי הם מעורבים בכל התהליכים המשמעותיים של הארגונים ומסייעים להתפתחותם העסקית, תוך התמודדות עם אתגרים של שינויים בסביבה העסקית, ברגולציה המקומית והבינ"ל, והחמרה באכיפה. בהמשך, התרשמו הנוכחות והנוכחים מהרצאת העשרה על הופעה מול קהל, אותה העביר איתי רפופורט.

רו"ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי חשבון, הסבירה כי "רואי חשבון במגזר הפיננסי הם קהל ייחודי", והדגישה כי "יכולות ההבנה והעמקה בדוחות כספיים, משמשים את רואי החשבון כנכסים ומהווים ערך מוסף כמייצגים ומסייעים לצמיחתם של עסקים, ולהובלת הכלכלה הישראלית".

עוד הגיעו: רו"ח אלינה פרנקל רונן, מ"מ ומשנה לנשיאת הלשכה; רו"ח חן שרייבר, סגן הנשיאה ויו"ר הוועדה לקידום רואי חשבון בבנקים וחברות כרטיסי האשראי; רו"ח ועו"ד ליאת נויבירט, סגנית נשיאת הלשכה; ורואי החשבון - דוד ידין, מנכ"ל לשכת רואי החשבון; לירן כהן, מנהל הפיננסים בקבוצת ישראכרט; קובי שמש, מנהל מחלקת דיווח וניתוח כספי בבנק הפועלים; גיא כליף, מנהל האגף הפיננסי בבנק הפועלים; מנחם שוורץ, לשעבר החשבונאי הראשי של בנק לאומי;  אורית אוזן בכור, מנהלת לקוחות במרכז העסקים של לאומיטק; ואחרים.

דמי חליצה: מי נפגשו כדי לפתור את בעיית העומס בכבישים

את מצוקת העומס בכבישים ביקשו אתמול לפתור אורחי ואורחות ארגון פיוצ'ר מוביליטי ישראל לתחבורה חכמה, שארגן כנס תחת הכותרת "חולץ פקקים" במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. 

מיכל גלברט, מנכ"לית פיוצ'ר מוביליטי ישראל, הדגישה את חשיבות הקשר בין שטכנולוגיה לבין רגולציה. לדבריה, "בעוד שהטכנולוגיה בישראל מתקדמת מאוד, נדרשת רגולציה ומדיניות ברורה ועקבית כדי לקדם פתרונות להפחתת הגודש ולהגברת הנגישות ולאפשר לאותן טכנולוגיות להיות מוטמעות באופן שיפחית את הגודש". יוני גרייפמן, מנכ"ל אובר ישראל אמר כי "פלטפורמות טכנולוגיות שיאגדו מגוון אלטרנטיבות תחבורה יעילות, זמינות ונוחות יובילו לפתרון אמיתי - הפחתת התלות ברכב הפרטי, הגדלת מקדם המילוי וכתוצאה - צמצום הגודש".

קרן טרנר-אייל, מנכ"לית משרד התחבורה, דיברה על כך שניתן היה לעשות הרבה יותר, לו היה למשרד תקציב. "חסרים לנו מיליארדים כדי להמשיך להניע פרויקטים... היינו רוצים יותר תוספות שירות, יותר אוטובוסים חדישים, יותר תשתיות לנסיעה רציפה של אוטובוסים. אנחנו פועלים כדי לייצר חלופה - למשל לאפשר לנוסעים שלא להשתמש ברכב הפרטי ודאי שלא בשעות העומס", היא אמרה.

מיכל הלפרין, הממונה על ההגבלים העסקיים, אמרה כי "אנחנו עובדים שנים על פרויקט התחבורה השיתופית מתוך כוונה לאפשר תחרות ולהוריד חסמים. זו כמובן אחריות משרד התחבורה לעשות זאת בדרך הנכונה. נילחם למען התחרות, כולל נקיטה בצעדים משפטיים". עוד השתתפו: איתמר בן מאיר, מנכ"ל נתיבי איילון; אורי יוגב, יו"ר פיוצר מוביליטי; עדי חכמון, סגנית ראש אגף תקציבים באוצר; ואחרים.

מיכל גלברט, קרן טרנר־אייל, אורי יוגב ועדי חכמון/  צילום: נדב קרלינסקי
 מיכל גלברט, קרן טרנר־אייל, אורי יוגב ועדי חכמון/ צילום: נדב קרלינסקי