חומרים רגישים מהטלפון של אפי נוה דלפו; חשש לסחיטת בכירים במערכת המשפט

כתבי חדשות 13 דורון הרמן ומאור צור חשפו הערב כי כלל החומרים מתוך הטלפון של אפי נוה דלפו • החומרים, אשר מכילים הררי חומר רגיש במיוחד הנוגע לבכירים במערכת המשפטית והפוליטית, נמצאים בידיים עוינות

אפי נוה /צילום: רפי קוץ
אפי נוה /צילום: רפי קוץ

כתבי חדשות 13 דורון הרמן ומאור צור חשפו הערב (ג') כי כלל החומרים מתוך הטלפון של אפי נוה דלפו ומסתובבים אצל גורמים עברייניים. החומרים, אשר מכילים הררי חומר רגיש במיוחד הנוגע לבכירים במערכת המשפטית והפוליטית, נמצאים בידיים עוינות. זאת בזמן שאפי נוה עצמו ועורכי דינו טרם קיבלו את מכשיר הטלפון אשר נמצא בידי המשטרה.

ל"גלובס" נודע כי החומרים שהועברו קוטלגו לתיקיות מסודרות בצורה סיסטמית על ידי הגורם שהחזיק בטלפון, וכוללות מידע אינטימי ורגיש במיוחד. בין הגורמים שקוטלגו בתיקיות נמצאים שופטי עליון ומחוזי, פרקליטים בכירים, עורכי דין מובילים, פוליטיקאים בכירים ועיתונאים שונים ובפרט כתבי משפט.

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה כי "העניין אינו מוכר לנו. אנו מסבים את תשומת הלב לכך שישנו צו האוסר לפרסם כל פרט ו/או מידע שהושג מתוך הטלפונים הסלולריים של מר אפי נוה, ובכלל זה שיחות ומסרונים, גם אם הם מצויים בידי צד שלישי כלשהו".

כזכור, כתבת הפלילים של גלי צה"ל העבירה למשטרה את הטלפון הפרוץ של אפי נוה במסגרת פרשת "מין תמורת מינויים" וקיבלה חסינות מהעמדה לדין פלילי.

גורם בכיר ביותר בפרקליטות אמר ל"גלובס" כי הפרקליטות תשקול להעמיד את הדס שטייף לדין. "אם יתברר ששטייף המשיכה להחזיק בחומרים לאחר שנדרשה להעבירם למשטרה, אנחנו נשקול להעמיד אותה לדין. וכך גם אם יתברר ששטייף העבירה את החומרים לאחרים או שלא מסרה למשטרה ולפרקליטות גרסה מלאה בנוגע להשתלשלות האירועים". לדבריו, שטייף מראש הוזהרה כי אם תפר תנאים אלה, היא תועמד לדין.

עורך דינו של אפי נוה, בעז בן צור, מסר בתגובה: "החומרה הגלומה בדברים ברורה. מכשירי הטלפון הנייד של מר אפי נוה נגנבו ונפרצו על ידי הגב' הדס שטייף, ומאז הם נמצאים בחזקת המשטרה והפרקליטות. היחידים שנחשפו לתוכן המכשירים הם גורמי האכיפה וגב' הדס שטייף ומי מטעמה. דרישה תקיפה שהפנה נוה למשטרה ליטול מגב' שטייף את החומרים ולוודא היטב כי אלה אינם מודלפים למקורות אחרים - לא נענתה, וגם לאחר שהתברר כי החלה דליפתם לא בוצעו החקירה והפעולה הנדרשות בנושא. כעת, דליפת תוכן המכשירים, שכללו מטבע הדברים שיחות אישיות ופרטיות עם גורמים רבים - מבהירה היטב עד כמה מופרכת היתה ההחלטה להעניק ׳חסינות׳ לעבריינים האמיתיים בפרשה זו, ומהן ההשלכות של פגיעה חריפה כל כך בפרטיותו של אדם".