אבי כץ יוצא מהשליטה: מוכר חלק מהחזקותיו לקבוצת משקיעים בראשות יוג'ין מנדלוביץ'

קבוצת המשקיעים כוללת את אליהו קנפלר, מבעלי השליטה ב מצלאוי חברה לבניין, ומוטי פלד • כץ וחנן שמש יוותרו עם החזקה מהותית בקרן

אבי כץ / צילום: יונתן בלום
אבי כץ / צילום: יונתן בלום

אבי כץ מוכר חלק מהחזקותיו בקרן הגשמה לקבוצת משקיעים בראשות יוג'ין מנדלוביץ', אליהו קנפלר (מבעלי השליטה במצלאוי חברה לבניין) ומוטי פלד שנכנסים לקרן בהחזקה של 56% תמורת 45 מיליון שקל. מנדלוביץ' הינו איש עסקים אמריקאי המתגורר בניו יורק ומתמחה בהשקעות נדל"ן בארץ ובחו"ל. בין עסקיו של מנדלוביץ' נמנית ענקית ציוד הצילום ADORAMA, הנחשבת לגדולה בתחומה בצפון אמריקה. אבי כץ וחנן שמש יוותרו עם החזקה של כ-30% בקרן הגשמה. 

קרן הגשמה היא חברת פרטית, העוסקת בגיוס כספים מהציבור והשקעתם במיזמי נדל"ן, בעיקר בחו"ל, באמצעות תאגידים ייעודיים. את הקרן ייסדו אבי כץ ושמש ב-2009. לאחר שבשנתיים האחרונות התפרסמו מספר כתבות על קשיים בפרויקטים של הקרן בחו"ל, בספטמבר האחרון עוכבו לחקירה ברשות ניירות ערך שניים מבכירי הקרן - חנן שמש ומנהל ההשקעות רו"ח רון ברקוביץ' - בחשד לביצוע עבירות דיווח על-פי חוק ניירות ערך. מאז ברקוביץ' עזב את החברה.

בנובמבר האחרון מינו כץ ושמש את עוזי דנינו ליו"ר ואת רונן טורם, למנכ"ל הגשמה. במהלך זה חברת השקעות הנדל"ן סימנה את מהלכיה האסטרטגיים הבאים, כמו הידוק שיתוף הפעולה והקשרים עם המערכת המוסדית.

חנן שמש, שותף מייסד בהגשמה, אמר: "אנו צועדים בדרך חדשה למימוש אסטרטגיה עסקית הכוללת יצירת מגוון מוצרי השקעה ופניה למעגל משקיעים רחב יותר תוך חיזוק הקשר לעולמות הנדל"ן, ויצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם השוק המוסדי והפיננסי. אנו מברכים על הצטרפותה של קבוצת המשקיעים ובראשם מר מנדלוביץ'".