חותכים ימינה? בקוקפיט של כחול לבן מנסים לשנות תדמית

הנהגת המפלגה מנסה לשווק תדמית שנועדה לקחת קולות מהליכוד והימין ולכן לפיד, גנץ ואשכנזי יצאו בביקורת על דבריו של חבר המפלגה ח"כ עופר שלח בדבר פתרון שתי המדינות ומו"מ מדיני עם הפלסטינים

יאיר לפיד בכנס הרצליה / צילום: גלעד קוולרצ'יק
יאיר לפיד בכנס הרצליה / צילום: גלעד קוולרצ'יק

חבר הכנסת יאיר לפיד מכחול לבן ניסה לתקן היום (ד') את הרושם שנוצר מדבריו של חברו לסיעה ח"כ עופר שלח בדבר פתרון שתי המדינות ומשא ומתן מדיני עם הפלסטינים. דברי שלח עוררו ביקורת בצד הימני של כחול לבן והיום בשיבת הסיעה אמר לפיד בין השאר: "אני קורא למצביעי הליכוד לתת פתק החלפה לכחול לבן - לא יהיה אוסלו, לא תהיה התנתקות שניה, לא נחזיר את הסוציאליזם ואפילו לא תעזבו את המחנה הלאומי - אנחנו מפלגה לאומית, פטריוטית, ציונית". הוא הוסיף כי הבחירות אינן על "רק לא ביבי" אלא על הקמתה של ממשלה נורמלית כדבריו שתטפל בבעיות של המדינה ולא בבעיותיו של ראש הממשלה.

הדברים נועדו לישר קו עם התדמית שמנסה הנהגת המפלגה לשווק, תדמית שנועדה לקחת קולות מהליכוד והימין. דברי לפיד כבר עוררו ביקורת בשמאל. יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ כתב בהודעה: "הוסרו המסיכות. כחול לבן פונים ימינה ושואפים להיות ליכוד ב'. אין לנו צורך בעוד ממשלת ימין .לא שינוי אמיתי מבטיחים בכחול לבן, לא חתירה להסדר מדיני, לא שלום עם הפלסטינים".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, דיבר בסיעה בעיקר על כתבי האישום נגד נתניהו: "לשאלה האם נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים יכול לקבל את המנדט להרכבת הממשלה התשובה היא ברורה- לא. לא ברמה המוסרית, ולא ברמה התפקודית. את הסוגיה המשפטית נשאיר ליועמ"ש ולבית המשפט ונכבד כל החלטה. אם נתניהו ישיג בלוק חסינות של 61 להחלטות המשפטיות לא תהיה ממילא משמעות אופרטיבית- הוא יקבל חסינות ויחוקק התגברות".

גנץ הוסיף קריאה לסיעות השמאל להתאחד: "כדי שנעמוד במשימה שלנו צריכים לקרות שני דברים: הראשון הוא שכל המפלגות שרוצות בהחלפת השלטון יפעלו מתוך אחריות ויניחו שיקולי אגו בצד. אני נמצא עם כל הגורמים הרלבנטיים בשיח מכבד, ואני בטוח שהם ימצאו את הדרך להימנע מפיצולים שעלולים להביא לנו ממשלת חסינות קיצונית בראשות נתניהו".

ח"כ גבי אשכנזי, השליח העיקרי של הקוקפיט לסיעות הימין פנה בדבריו בדיוק לסיעות אלה: "גם המפלגות שרואות עצמן כאבן ב"בלוק" הן חלק מהבית שאנחנו מבקשים לחזק ולבנות כאן. נבנה ביחד בית מאחד, עבור כל אזרחי מדינת ישראל. ונשמור עליו".