צ'יקו מנשה עוזב את תאגיד השידור כאן

מנשה כיהן כמשנה למנהל חטיבת החדשות של תאגיד השידור הישראלי "כאן" • עובר לתפקיד סגן נשיא של ארגון Start-Up Nation Central

צ'יקו מנשה / צילום: רפי קוץ, גלובס
צ'יקו מנשה / צילום: רפי קוץ, גלובס

צ'יקו מנשה, שכיהן כמשנה למנהל חטיבת החדשות של תאגיד השידור הישראלי "כאן", הודיע כי הוא פורש מתפקידו. 

במייל פנימי שנשלח לעובדי התאגיד כתב מנשה כי "בהסתכלות על השנתיים וחצי האחרונות ובמבט קדימה - אני מתבונן בגאווה רבה על מה שהוקם כאן במאמצים רבים, של כל אחת ואחד מכם: חטיבת חדשות אחודה, לראשונה בתולדות התקשורת הישראלית משדר גוף אחד 3 ערוצי שידור של חדשות 24/7 במקביל, בסנכרון מרשים.

העבודה בתאגיד דומה לעתים להקמת 'חומה ומגדל' - רצופת אתגרים, קשיים, לעתים גם תסכולים, אבל דבר אחד חשוב לזכור: זה מקום שעושה עיתונות תחרותית, על מגרש מאתגר מול שחקנים ותיקים, שיצר שפת דיגיטל חדשה שאחרים מתקנאים בה, ואין לי ספק שהשיא עדיין לפניכם".

מנשה הודה למנהל חטיבת החדשות ברוך שי. "מבקש להודות לברוך שי על האמון שנתן בי מתחילת הדרך ועד היום, על דרך משותפת שהייתה מלמדת ומאתגרת, כמו גם להביע הערכה על המקום שהוא הצליח להביא אליו את החטיבה, בתוך זמן קצר כל-כך". מנשה כיהן בתפקיד מנהל חטיבת החדשות לפני ששי מונה לתפקיד. 

מנשה ציין כי הוא עובר לתפקיד סגן נשיא של ארגון Start-Up Nation Central. "מדובר בארגון שפועל ללא מטרות רווח בסביבת הסטארטאפים הישראליים מול העולם, במגוון פעילויות ותחומים".

מנשה עוזב את התאגיד אחרי יותר מ-20 שנה כעיתונאי לאחר שכיהן בשלל תפקידים ברוב אמצעי המדיה; ברשות השידור, המשיכה בערוץ 2 ו-10 ולאחר מכן בניהול רשת ב '. מנשה הצטרף לתאגיד כמספר 2 בחטיבת החדשות של התאגיד משלב ההקמה.

נזכיר כי חטיבת החדשות סופגת בחודשים האחרונים ביקורת מבית ומחוץ על ההישגים שלה, כאשר היא  לא מצליחה להפוך לגורם תחרותי מול הערוצים המסחריים. רק לפני מספר חודשים התנהל בתוך מועצת התאגיד דיון סוער שעסק בהישגים השנויים במחלוקת של חטיבת החדשות גם בהיבטים של רייטינג וגם בהיבטים של קביעת סדר יום. האש כוונה בעיקר אל מנהל חטיבת החדשות שי אבל הטון היה ברור; ישנם גורמים במועצה שחשים אי שביעות רצון הולכת וגוברת מביצועי החטיבה.

בנוסף נחשף לאחרונה ב"גלובס" כי בצמרת חטיבת החדשות מתנהלים מאבקי כוח בין הבכירים, הבאים לידי ביטוי גם במהלך השידורים היומיומיים. נבהיר כי הביקורת כמו גם ההתנהלות בחטיבה לא נזקפים לחובתו של מנשה, שבעבר נזכר כמועמד לנהל אותה. אבל יש להניח שהביצועים הלא מזהירים לצד העובדה שהיכולת שלו להשפיע מוגבלת בתוספת להצעה מפתה הכריעו את הכף ומנשה החליט לפרוש.

בשלב הזה טרם מונה לו מחליף.