ירי על אשקלון בעת שבנימין נתניהו נכח בכנס בחירות בעיר

נתניהו שהחל לנאום, הורד מהבמה ונלקח על ידי מאבטחיו לאיזור מוגן • נתניהו: "מי שירה עכשיו, שיארוז את החפצים" • ליברמן: "נתניהו ממוטט את ההרתעה הישראלית"

בנימין נתניהו/ צילום: רויטרס
בנימין נתניהו/ צילום: רויטרס

שוב ירי רקטה אל הדרום בעת שראש הממשלה בנימין נתניהו היה בכנס בחירות לקראת הפריימריז שיהיו מחר בליכוד. נתניהו שהחל לנאום, הורד מהבמה ונלקח על ידי מאבטחיו לאיזור מוגן. הכנס חודש לאחר כמה דקות והשרה מירי רגב עלתה לדבר במקום נתניהו. אירוע הבחירות של נתניהו שודר בדף הפייסבוק שלו והשידור הופסק במהלך האזעקה. הפלסטינים מדווחים על תקיפה אווירית של צה"ל באיזור בית להיה בצפון הרצועה. לפי הדיווח הותקף מתקן של חמאס.

מדובר צה"ל נמסר כי מחבלים שיגרו רקטה לעבר העיר אשקלון והיא יורטה באמצעות מערכת כיפת ברזל. אין דיווח על נזקים או נפגעי גוף. באופקים, שם לא נשמעה התראה ולא נורו לעבר העיר רקטות, הובא חבר הכנסת אביגדור ליברמן למרחב מוגן באולם אירועים, שם מתקיימת מסיבת חתונה של בנו של ראש עיריית נתיבות.

נתניהו פרסם הודעה זמן קצר אחר כך ולפיה: "ההוא שירה בפעם הקודמת לא איתנו. מי שירה עכשיו, שיארוז את החפצים". וכוונתו הייתה לבהאא אל עטא בכיר הג'יהאד האיסלמי, שירה אל כנס בחירות של נתניהו בספטמבר וחוסל לפני כמה שבועות ברצועה.

אביגדור ליברמן הגיב: "זו הפעם השנייה השנה שפעילי טרור ברצועת עזה משפילים את מדינת ישראל, וראש הממשלה שוב, בעיצומו של כנס בחירות, מורד מהבמה ונמלט למרחב מוגן. ההבדל היחיד הוא שבפעם הקודמת זה היה במהלך נאום באשדוד והפעם באשקלון. בין הפעם הזו לפעם הקודמת נתניהו המשיך להטיף ולקדם הסדרה מול החמאס, אבל האמת העגומה היא, שלא הייתה הסדרה ולא תהיה הסדרה. מה שיש זה כניעה לטרור ושום מכבסת מילים לא תשנה את המציאות שנקלענו אליה. נתניהו, שעוד ב-2009 הבטיח שכאשר הוא ייבחר ימוטט את שלטון החמאס, בינתיים ממוטט את ההרתעה הישראלית".

יו"ר כחול לבן בני גנץ הוסיף גם הוא תגובה: "המצב בו אזרחי ישראל נתונים לחסדי טרוריסטים וראש ממשלת ישראל לא יכול לסייר בחלק ממדינתו הוא תעודת עניות למדיניות הביטחון בדרום ואובדן הרתעה שאף מדינה ריבונית לא יכולה לקבל".