ג'וליאני תוקף את המיליארדר היהודי סורוס: "אני יותר יהודי ממנו"

המיליארדר היהודי הליברלי עדיין אחד האנשים הכי מושמצים על ידי הימין בעולם, כולל בארץ • "פוקס ביזנסניוז" טוענים שסורוס מזרים כספים למהגרי עבודה מאמריקה התיכונה שמנסים להסתנן לארה"ב • הליגה נגד השמצה: לומר שסורוס שולט על שגרירים אמריקאים ומעסיק סוכני FBI - זו אנטישמיות

רודי ג'וליאני, יועץ הנשיא טראמפ לענייני אבטחת סייבר וראש עיריית ניו יורק לשעבר, כנס שוק ההון / צילום
רודי ג'וליאני, יועץ הנשיא טראמפ לענייני אבטחת סייבר וראש עיריית ניו יורק לשעבר, כנס שוק ההון / צילום

כבר שנים משמש ג'ורג' סורוס, המיליארדר והנדבן היהודי, שק חבטות לימין האמריקאי לרבות פוקס ביזנס ניוז. סורוס, שיש המכנים אותו שלדון אדלסון של השמאל בארה"ב, מרבה לתרום לקמפיינים של פוליטיקאים דמוקרטים ולגופים ליברליים בארה"ב ומחוצה לה, ומצליח להרגיז גופים ואישים מחוגי הימין שתרומותיו מיועדות לסכל את המיזמים הפוליטיים שלהם. כמובן, לא תמיד הוא מצליח.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות שהוא קידם, הילארי קלינטון, הפסידה לדונלד טראמפ, שסיסמתו "אמריקה תחילה" מנוגדת לחלוטין לתפיסת העולם הגלובליסטית של הנדבן הליברלי. האיחוד האירופי, שלהצלחתו ייחל סורוס, מתמודד עתה עם פרישתה של בריטניה ועם גל מתעצם של מחאות נגד הגירה ומהגרים. והמיליארדר עצמו משמש מטרה להתקפות של מתנגדים, מהונגריה ורוסיה ועד קליפורניה, החל ברוזאן באר וכלה בוולאדימיר פוטין.

בראיון לתחנת טלוויזיה באוסטריה, ביוני אשתקד, אמר נשיא רוסיה: "הוא (סורוס) מתערב בדברים בכל רחבי תבל. אבל משרד-החוץ האמריקאי אומר שאין לכך כל קשר למשרד, שהכל הזה עסק פרטי של סורוס". ויקטור אורבאן, ראש הממשלה הימני של הונגריה, אמר אז, שאחת מיוזמותיו הראשונות תהיה להעביר חוק "לעצור את סורוס", שמטרתו להכביד על ארגונים שהאג'נדה שלהם מנוגדת לזו של ממשלתו. והוא אכן עשה זאת.

השבוע הצטרף לחובטים רודי ג'וליאני, פרקליטו האישי של דונלד טראמפ וראש עיריית ניו-יורק לשעבר. בראיון לניו יורק מגזין, עם הכתבת אוליביה נוזי, אמר ג'וליאני, כי מאריה יובאנוביץ', שגרירת ארה"ב באוקראינה, שפוטרה ללא התראה ע"י הסטייט דיפרטמנט במאי השנה, "נשלטה" ע"י סורוס. "הוא זה שהציב את כל ארבעת השגרירים בקייב. והוא זה שמעסיק את סוכני FBI". (יובאנוביץ' העידה בשימועי ועדת המודיעין של בית-הנבחרים, ששמעה עדויות לקראת הגשתו של כתב האישום נגד טראמפ).

בתגובה על הערת הכתבת שדבריו נשמעים מטורפים, הוסיף ג'וליאני לעמוד על שלו: "אל תאמרי לי שאני אנטישמי אם אני מתנגד לסורוס. סורוס הוא בקושי יהודי. אני יותר יהודי מסורוס. אני כנראה יודע יותר על (יהדות). הוא לא הולך לכנסיה. הוא לא הולך לדת (כך במקור) - בית-כנסת. הוא לא משתייך לבית-כנסת. הוא לא תומך בישראל. הוא אויב של ישראל. הוא בחר בשמונה תובעים כלליים מחוזיים. הוא בן אדם נוראי".

"על פי מיטב המסורת של הדוגלים בתיאוריות הקונספירציה הקשורות בסורוס, ג'וליאני מאמין שהתקשורת משרתת את המיליארדר בכך שהיא מדפיסה מידע כוזב אודותיו", נאמר בכתבה.

ערוץ פוקס ביזנס ניוז הוא משתתף פעיל בזירה להכפשת סורוס. בתחילת דצמבר, ראיין השדר לו דובס את דאגלס מקגרגור, סא"ל (בדימוס) בחיל היבשה האמריקאי, על שיתוף הפעולה בין סורוס למיליארדר מהימין, איל התעשיה צ'רלס קוך, לממן ארגון הגות חדש, מכון קווינסי לניהול אחראי של מדיניות, שינסה לקדם דיפלומטיה על פני מלחמה.

מקגרגור שיבח את המיזם,הוסיף: "אך הבעיה היא ש"סורוס, במיוחד, אחראי למימון או להשגת סיוע למימון, לתנועת הגירה אל תוך ארה"ב ממדינות אמריקה התיכונה". לדבריו, סורוס וקוך תומכים במדיניות של גבולות פתוחים וסורוס לבדו תמך באנטיפה, פדרציה של פעילי שמאל שמגיבה באלימות על גילויי אלימות של הימין.

שני האנשים האלה חולקים את "האחריות לזרימה המסיבית של גורמים פליליים אל תוך ארה"ב", אמר מקגרגור. ערוץ פוקס ביזנס ניוז העלה בראשונה את ההאשמה הבדויה הזו באוקטובר 2018 ואחר כך שוב לאחר פיגוע הטרור בבית-הכנסת עץ חיים בפיטסברג. הערוץ פרסם התנצלות נדירה בעקבות השידור השני, אך זו לא מנעה חזרה על האשמות אלה.

הליגה נגד השמצה גינתה במילים חריפות את התבטאויות ג'וליאני על סורוס. התנגדות לסורוס אינה אנטשימיות", נאמר בהודעת הליגה. "אך לומר שהוא מושל בשגרירים ובסוכני FBI - זו אנטישמיות.

סורוס מודה שהוא נתקל ברוח נגדית חזקה בעידן טראמפ, אך המסר שלו למתנגדיו הוא חד-משמעי: אני ממשיך להילחם ולדחוף את האג'נדה שלי בתוקפנות רבה עוד יותר.

בראיון לוחמני ב"וושינגטון פוסט" ביוני אשתקד, הכריז סורוס, בן 87: "ככל שהסכנה רבה יותר, ככל שהאיום גדול יותר, כך גדלה נחישותי להשיב מלחמה שערה. מבחינה זו, אני אכן מכפיל את מאמציי".

"אני גאה במיוחד באויביי", הוא מוסיף. "כאשר אני מסתכל על האויבים שיש לי ברחבי תבל, אז ברור לי שאני עושה משהו טוב... העובדה שאני יודע איזה אנשים תוקפים אותי היא מקור לגאווה".

סורוס אינו מסתיר את אכזבותיו מהתמורות הפוליטיות בארה"ב ומחוצה לה בשנים שחלפו: "כל דבר שהיה יכול להתקלקל, אכן התקלקל". הוא מודה, שלא צפה אפשרות שטראמפ ייבחר לנשיא. "כנראה שחייתי בתוך בועה משלי", הוא אמר.