עברה בכל הצמתים המרכזיים של ההייטק הישראלי

ארנה ברי, יזמית הייטק ומנהלת בכירה בתחומי המדע והטק, היא אחת מאנשי העשור של "גלובס" • פרויקט מיוחד

ארנה ברי / צילום: איל יצהר
ארנה ברי / צילום: איל יצהר

אם היו מפיקים סרט על הקריירה של ד"ר ארנה ברי, הוא היה מצליח לספר במידה רבה את סיפורו של ההייטק הישראלי. ברי סימנה וי כמעט על כל התחנות המשמעותיות, ובראשן אקזיט שרשום על שמה, כהונה כמדענית הראשית (היום ראש הרשות לחדשנות), ועמידה בראש מרכז המצוינות בישראל של ענקית החומרה האמריקאית Dell EMC.

קיימות מעט מאוד דמויות שנכחו לאורך שלושה עשורים בצמתים המרכזיים של העשייה העסקית והציבורית בתחום. ברי שייכת לשכבת דקה של מנהלים שלא רק ייסדו את ההייטק הישראלי, אלא נשארו עד היום במוקד העשייה. מנהלים שממשיכים לקדם את ההייטק מתוך תחושת שליחות ציונית, ומבקשים לסייע ככל יכולתם לבסס תשתית גם להמשך ההצלחה.

כך, לאחרונה הגישה את המלצותיה הוועדה שבראשה עמדה ברי לבחינת המדיניות הרצויה לישראל בתחום הטכנולוגיות הקוונטיות. משימה זו נועדה לוודא שישראל תהיה בחוד החנית של פיתוח טכנולוגיות אלה.

זו לא הפעילות היחידה שהובילה ברי בשנה האחרונה במטרה לקדם את ההייטק הישראלי, ולהבטיח את עליונותו האסטרטגית. במהלך השנה האחרונה הייתה ברי פעילה גם במסגרת הוועדות שהמליצו על המדיניות שעל ישראל לקדם על מנת שתיכלל בין חמש המדינות המובילות בעולם בתחום הבינה המלאכותית.

הפעלתנות של ברי מעוררת השראה במיוחד לנוכח התמודדותה מזה זמן רב עם מחלת הסרטן, התמודדות שמתאפיינת באותה יד רמה שבה ניהלה מערכות מורכבות. הסגנון של ברי רציני, בעל ראייה רחבה, והשיח שהיא מובילה הוא שיח של אחריות ושליחות לאומית, שיכולים וצריכים להוות השראה לדורות הנוכחיים והבאים של המנהלים, ולא רק בהייטק.