שלושה בסקירה אחת: דמי חנוכה ספרותיים לילדים

שלושה ספרים במיוחד לילדים: קומיקס חדש על סדרת אוואטר, ספר חדש במסגרת ספרות ההעצמה לילדות וספר ברוח שיטת ה-NLP

ספרים לחנוכה לילדים
ספרים לחנוכה לילדים

אוואטר, כשף האוויר האחרון,
ג'ין לוּאן יאנג / כנרת

הילדים של הדור הזה אינם מרבים לקרוא, כידוע, וגם אם כן, הבחירה הטבעית של רבים היא קומיקס ומאנגה. יש הורים שמעקמים את האף ש"קומיקס זה לא ספרות". אבל ההשקפה הרווחת כיום היא שהעיקר שיקראו, ובהנאה. חוץ מזה, גם בתחום הקומיקס והמאנגה יש יצירות טובות יותר ופחות. עדיף שיקראו את "אוואטר, כשף האוויר האחרון" מאשר את "קפטן תחתונים".

הספר מבוסס על סדרת אנימציה משובחת, שיצרו בריאן קוֹנייֵצקוֹ ומייקל דנטה. הדמויות לא סטריאוטיפיות, העלילה מותחת ומרתקת, ועל הדרך מוטמעים פילוסופיה וערכים ברמה גבוהה. מחבר הספר אומנם אינו אחד מכותבי הסדרה המקורית, אבל הוא יוצר קומיקס מוערך ויש סיכוי שיצליח לעמוד ברף.

קשת המהנדסת הכוכבת, קומאל סינג / הוצאת כנרת בשיתוף גוגל

ספר חדש במסגרת ספרות ההעצמה לילדות האופנתית, שבא להנחיל בלבבות הצעירים סקרנות לפיזיקה, להנדסה, לתכנות ולשאר תחומי עניין שנחשבו בעבר כנחלתם של בנים בלבד (ועזרו להם להתברג במקצועות טכנולוגיים רווחיים).

קשת היא ילדה חכמה וסקרנית, שרוצה לספור את כל הכוכבים ביקום. לשם כך היא יוצאת למסע בין תחנות ודמויות שיעזרו לפתור את הקושיה, בהן מהנדסות ומתכנתות, שמספקות גם דמויות חיקוי והשראה. את הספר כתבה קומאל סינג, "הייטקיסטית ביום ואמא מספרת סיפורים בלילה", שעובדת בשלוחה הקנדית של גוגל, וגייסה את החברים מהעבודה לעזור בפיתוח הספר, שמיועד לילדים ולילדות בכיתות הנמוכות. התוצאה אומנם דידקטית, אבל רבת השראה.

מוריס האמיץ, ארל־יוהן פורסן אהרלין / ידיעות ספרים

גם הספר הזה, כקודמו, בא להעצים את הקורא (במקרה זה, את זה שמקריאים לו, שכן הספר מיועד בעיקר לילדי גן שעדיין אינם קוראים), ולסייע לו לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות לא מועילים, ברוח שיטת ה-NLP.

הילד מוריס נאלץ להתמודד עם אתגרים רבים, כמו כולנו. במקרה שלו, מדובר במעבר דירה, כניסה לגן חדש, חשש להירדם בחושך, מפגש עם עכביש ושאר קשיים. המחבר הוא מטפל מוסמך בשיטת ה-NLP, וכבר בספרו הקודם (שיצא גם הוא בידיעות ספרים) גייס את השיטה כדי לעזור להורים להרדים פעוטות סרבני שינה.