אדמה תתרום 12 מיליון שקל להקמת מרכז מחקר באוניברסיטת תל אביב

וגם: חברת נובולוג וקרן אקסלמד ונצ'רס מקימות חברת חדשנות • היזמים ניר ויוני אבני מקימים מרפאה ייעודית ל"נפגעי הייטק"

 

פרופ' אריאל פורת וחן ליכטנשטיין / צילום: דיאגו מיטלברג
פרופ' אריאל פורת וחן ליכטנשטיין / צילום: דיאגו מיטלברג

שיתוף פעולה בין התעשייה והאקדמיה, הושק הבוקר במרכז המחקר והפיתוח של חברת אדמה בנאות חובב. במסגרת ההסכם תתרום אדמה, המייצרת חומרים להגנת הצומח, 12 מיליון שקל לאוניברסיטת תל אביב, לטובת הקמת מרכז מחקר והוראה לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לחומרים פעילים (דליברי) ופורמולציה בתחום הגנת הצומח באוניברסיטה.

הגופים השיקו תוכנית מחקר והוראה העוסק בשלב הובלת והצמדת החומר הפעיל לאתר המטרה שלו בעשב או במזיק לצומח, והפורמולציה, אשר תתקיים במרכז ייעודי שיוקם בבית הספר לכימיה, ובשיתוף בית הספר למדעי הצמח והפקולטה לרפואה. המרכז יקרא "מרכז אדמה למערכות הובלה מתקדמות לתכשירים להגנת הצומח", ומטרתו להכשיר חוקרים וסטודנטים בתארים מתקדמים בתחום מהארץ ומחו"ל.

ד"ר אלעד שבתאי, סמנכ"ל חדשנות, מחקר, פיתוח ורישוי באדמה, הסביר שעד עתה, המומחיות בתחום נרכשה לרוב רק בעת השתלבות בעבודה בתעשייה עצמה, ולא ניתן היה ללמוד את המקצוע ולרכוש ניסיון במסגרות אקדמאיות בעולם, מה שגרם למחסור הולך וגדל של מומחים בתחום.

במסגרת ההסכם אדמה תעניק מלגות לכ-25 סטודנטים מתחומים כגון כימיה, הנדסת חומרים, מדעי הצמח ועוד, שירכשו תוארים מתקדמים עם התמחות בתחום הדליברי והפורמולציות. הסטודנטים יקבלו גישה למעבדות המתקדמות של אדמה לצורך ביצוע ניסויים ויעברו הדרכות מעשיות ע"י חוקרים מהחברה.

בטקס השתתפו פרופ' אריאל פורת, נשיא אוניברסיטת תל אביב; חן ליכטנשטיין, נשיא ומנכ"ל אדמה; פרופ' עבד אלסלאם עאזם, דיקן הפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל אביב; פרופ' רועי אמיר, ראש מרכז אדמה לפתרונות חדשניים בתחום הגנת הצומח באוניברסיטת תל אביב; עמוס אלעד, סגן נשיא לפיתוח משאבים באוניברסיטת תל אביב; אמנון דיק, נשיא אגודת הידידים של האוניברסיטה; עו"ד עדי אולמרט, מנכ"לית אגודת הידידים, שהתרומה הועברה באמצעותם; ואחרים.

חברת נובולוג וקרן אקסלמד ונצ'רס מקימות חברת חדשנות

חברת הפצת התרופות נובולוג, העוסקת גם בתחום האשפוז הביתי ואשר ביצעה בחודשים האחרונים מספר רכישות בתחום המידע הרפואי, הודיעה על הקמת פעילות נוספת שלא הייתה בתחומי הליבה שלה עד כה. נובולוג תקים יחד עם קרן הון הסיכון אקסלמד ונצ'רס - בניהולה של ד"ר אירית יניב - מקבוצת אקסלמד של ד"ר אורי גייגר, מרכז חדשנות בשם Innovomed, שישמש כמערכת ריכוז מידע בתחום הבריאות.

בעקבות ההודעה נובולוג מסרה כי במרכז החדש יפעל צוות של מומחים, מנהלים מנוסים ואנליסטים מתעשיית הבריאות הישראלית אשר יקיימו דו-שיח שוטף עם חברות צעירות, ארגוני בריאות, חברות רב לאומיות ומשקיעים. על פי צורך, אינובומד תבצע מחקר, מיפוי וניתוח השוק למציאת פתרונות טכנולוגיים, תוך התמקדות בשיתופי פעולה ויצירת חיבורים רלוונטיים בין החברות הצעירות לארגוני הבריאות וחברות הפארמה.

אינובומד עתידה לפעול בשיתוף עם SOSA - פלטפורמת החדשנות המספקת גישה למעל 15 אלף סטארט-אפים ברחבי העולם, ומייצרת ממשקים עסקיים בין חבריה.

נובולוג מסרה כי כבר החלה לפתח את המוצר בעצמה, וכעת תעביר את הפעילות לידי החברה המשותפת. להערכתה, מרכז החדשנות יעניק לה נגישות לטכנולוגיות פורצות דרך בתחומי הטיפול הביתי ושירותי הבריאות, העומד בליבת האסטרטגיה של הקבוצה ויאפשר לקבוצה להציע סל שירותים רחב יותר ללקוחות בינלאומיים.

גלי וינרב

ד"ר אירית יניב / צילום: עינת לברון*
 ד"ר אירית יניב / צילום: עינת לברון*

היזמים ניר ויוני אבני מקימים מרפאה ייעודית ל"נפגעי הייטק"

כאבי גב, דלקת התעלה הקרפלית, בעיות ראייה ותסמונת האגודל הסלולרי - אלה המחלות הקשות עמן תתמודד מרפאת המומחים הראשונה בתל אביב שתוקדש כולה לטיפול באנשי הייטק. המרפאה תוקם ברחוב הארבעה (לא רחוק מהמרפאה של ביקורופא, שנועדה "לאנשים הרגילים"). מהחברה נמסר כי המיקום של המרפאה לאפשר לעובדים המשרדים שמסביבה לקבל טיפול לבעיות האופיניות להם תוך חיסכון בזמן "ומבלי שיצטרכו להזיז את הרכב, להיעדר מהעבודה או להגיע באיחור הביתה בשביל תור לרופא". בין היתר ניתן למצוא בסביבה את המשרדים של חברות כמו IBM , פלייטק, גוגל, ועוד.

"הייטקיסטים, מבלים לרוב שעות אל מול המסכים בעבודה, בישיבה על כסאות שלא תמיד הותאמו למבנה גופם ועוסקים מרבית היום בהקלדה או בשימוש אינטנסיבי בסלולרי. הם חשופים לתחלואות המאה ה-21, שהולכות והופכות לחלק מרכזי בחיינו.

HIGHDOC, כך תיקרא המרפאה, תשתרע על-פני 300 מ"ר במגדל הארבעה של חברת חג'ג'. היא כוללת שמונה חדרי רופאים ותעסיק עשרות רופאים שונים. יזמי הפרוייקט הם משפחת אבני (ניר ויוני אבני) שכיהנו עד לאחרונה כמנכ"ל וסמנכ"ל חברת מערכות גילוי האש טלפייר. השניים מדגישים כי במקביל לפעילותה של המרפאה בקרב עובדי ההייטק בסביבה, תפעל המרפאה גם לרווחתם של התושבים הרבים בשכונות המתחדשות של מרכז תל אביב ותעניק להם את האפשרות ליהנות מרפואת מומחים פרטית, מבלי שיצטרכו להזיז את הרכב, כמובן.

גלי וינרב

יוני אבני  / צילום: אילן בשור
 יוני אבני / צילום: אילן בשור