אפי נוה | בלעדי

עדותה של הדס שטייף נחשפת: "יש לי קשרים, גורם מוכר אמר לי שאביא לו את הטלפונים ונפתח אותם"

עיתונאית גל"צ מסרה באוקטובר עדות פתוחה למשטרה אחרי שביקשה חסינות מפני הפללה עצמית, ובה הפרטים המלאים על כיצד הטלפונים של אפי נוה הגיעו למשטרת ישראל

אפי נוה, הדס שטייף / צילום: איל יצהר, תמר מצפי
אפי נוה, הדס שטייף / צילום: איל יצהר, תמר מצפי

"אני עיתונאית הרבה מאוד שנים, ויש לי הרבה מאוד קשרים במקומות שונים, מצמרת המשטרה, מצמרת המדינה ועד עבריינים ברחוב ואסירים בבתי כלא. כך הצלחתי להגיע לגורם המוכר לי היטב, שאמר שאין שום בעיה, ושאני אביא לו את הטלפונים ושנוכל לפתוח אותם". כך סיפרה עיתונאית גל"צ הדס שטייף לקציני להב 433, שרשמו את גרסתה בנוגע לפריצת הטלפונים של יו"ר לשכת עורכי הדין דאז אפי נוה.

בתאריך 10.1.2019 מסרה שטייף עדות פתוחה למשטרה, לאחר שביקשה חסינות מפני הפללה עצמית. נראה ששטייף חשה נינוחה במעמד, והיא מספרת בפירוט את הדרך שעשו הטלפונים, המוגנים בסיסמאות ובדרכים נוספות, מביתו של אפי נוה ועד למשטרת ישראל. ראש צוות החקירה, סנ"צ אסף וולפיש, והחוקר רפ"ק עודד אררה לא מקשים על שטייף, ומאפשרים לה לשטוח במשך למעלה משעתיים את גרסתה ללא הפרעות ושאלות.

למרות ששטייף זכאית לשמור על חיסיון מקורותיה, היא חושפת מיוזמתה בפני החוקרים כי "המקור" לטלפונים הוא חני נוה, פרודתו של אפי. בהמשך, נוה עצמה תעיד עדות פתוחה במשטרה ותקבל גם היא חסינות מפני העמדה לדין.

גם "הגורם" שפרץ בפועל את הטלפונים העיד במשטרה, לא נחקר באזהרה וקיבל חסינות מפני העמדה לדין. כפי שנחשף ב"גלובס", מדובר בחוקר הפרטי יולי רוזנברג, מראשי "מחאת המתמחים". בעדותו סיפר רוזנברג, כי נכשל שלוש פעמים בבחינות הלשכה וכי הוא "פעיל משפטית נגד בחינות הלשכה בעתירות מינהליות ובהפגנות נגד הלשכה".

"הגורם לקח את הטלפונים"

שטייף מספרת בעדותה: "ביום 17.12.18 אני קובעת פגישה עם חני נוה והגורם הנוסף (יולי רוזנברג, א"ג)... במעמד הפגישה 'הגורם' אומר שהוא ייקח את הטלפונים ואני אעודכן בהמשך ואנחנו נפרדים".

רוזנברג מצידו סיפר בעדותו, כי "לאחר שהטלפונים הגיעו לידיי, שטייף מזכירה לי חזור והזכר, שרק אם אני יכול לעזור לה ואם אני אצליח לפתוח אותם על מנת שהיא תדע אם יש בהם חומר בעל ערך עיתונאי - אז בסדר. אם לא אצליח לעזור, היא מבקשת שאחזיר לה אותם כמו שהם, ללא שאערב אנשים נוספים חיצונים".

שטייף לא ידעה בזמן הפריצה מה יימצא בתוך הטלפונים. כך היא עצמה מעידה במשטרה: "ביום 23.12.18 בבוקר אני מגיעה לבית באשקלון, בבית של 'הגורם', והוא מתחיל להראות לי את החומרים, שלטענתו הוצאו משני פלאפונים ושנינו המומים". שטייף ממשיכה: "אנחנו עוברים יחד משך שעות על החומרים, ולא מאמינים למה שאנחנו רואים. כל החומרים הועברו אליכם. 'הגורם' נותן לי דיסק און קי שעל גביו כל החומרים, הוא אומר לי שהטלפונים הוחבאו על ידו במקום ש'אי אפשר לגעת בהם', ומרגע זה הוא אומר לי: 'אנחנו שומרים על דיסקרטיות מוחלטת".

רק לאחר קבלת הטלפונים של אפי נוה ותוכנם מ"הגורם", שטייף מחליטה לשתף את בכירי גלי צה"ל והייעוץ המשפטי של התחנה לצורך פרסום הכתבה. "טלפנתי למפקד גל"צ שמעון אלקבץ, ואמרתי לו שאני חייבת לעדכן אותו ולספר לו על תחקיר שאני עובדת עליו והגעתי לחומרים, שהוא כמפקד גלי צה"ל חייב לדעת עליהם. נפגשנו בבית קפה וסיפרתי לו אחד לאחד מה יש לי", העידה שטייף.

בראיון למוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" טען לאחרונה אלקבץ שהוא לא ידע כיצד התקבלו החומרים. "הסיפור של השגת החומרים של שטייף? אין לי עליו תשובה כי אני עצמי לא יודע איך הושגו החומרים". אולם שטייף בעדותה מספרת גרסה אחרת: "אלקבץ מעמיד בפניי שאלות שברור לנו שאם נצא לפרסום - נצטרך להתמודד איתם טרם פרסום. המשמעות: ייעוץ משפטי צמוד והבנה איך הגיעו לידיי הטלפונים, כשהוא מבין שאפשר לטעון שגנבתי אותם או גנבו אותם ואז זה מעמיד אותנו בפני בעיה". אלקבץ בחר שלא להגיב לפניית "גלובס" בנושא.

שטייף מספרת עוד על פגישה רבת משתתפים בנוכחות אלקבץ, העיתונאי רזי ברקאי ועורכת התוכנית "מה בוער" נורית קנטי, לצד בכירים בייעוץ המשפטי של גלי צה"ל. "הדיון היה סביב אם אנחנו יכולים לפרסם משהו מהחומרים ואיך. התחקיר יועד לתוכנית של רזי ברקאי".

"בגל"צ יודעים משהחומרים הופקו מטלפונים"

שטייף אומרת, כי כל המעורבים בגלי צה"ל ידעו היטב כיצד התקבלו החומרים, וכל שהיא הסתירה מהם היה שרוזנברג הוא הגורם שפרץ בפועל לטלפונים. "אני מוכרחה לומר שברקאי, נורית, אלקבץ ואילאיל שחר (ראש מערכת החדשות בגל"צ. א"ג) מודעים לזה שהחומרים הופקו מטלפונים שהגיעו לידיי מחני נוה, הם אינם יודעים מי הגורם שבפועל פרץ את הטלפונים. ואני ממשיכה לחטט".

עוד מספרת שטייף כי "אחרי הדיון המשפטי, אלקבץ והיועצת המשפטית עזבו את החדר, רזי ברקאי ואני עם קנטי נשארנו לעלעל בחומרים בקלסרים כדי להבין את חומרתם ומשמעותם. בינתיים החלטנו שאנחנו מתחילים לעבוד, שאם אנחנו מקבלים אישור מהייעוץ המשפטי - מה אנחנו מפרסמים, איך ובאיזו דרך... קבענו פגישת עבודה אצל ברקאי בבית עם כל החומרים. בפגישה נכחו ברקאי, קנטי ושחר".

בעדותה במשטרה, אומרת שטייף, ככל הנראה בעקבות דברי החוקרים כי "לשאלתכם, אני כבר מבינה שלא יהיה לי שימוש בחומרים האלו ושלא אוכל לשדר אותם".

שישה ימים לאחר מכן, חקירת המשטרה הסמויה הפכה לגלויה, ואפי נוה נעצר לחקירה. עיתונאי גל"צ שהיו בסוד העניינים ערכו משדר מיוחד של התוכנית "מה בוער". ברקאי שאל את שטייף בשידור אם אפשר לצטט מתוך החומרים. שטייף משיבה לו: "מה שנאמר לנו על ידי עורכי הדין והיועצים המשפטיים שמה שמדובר שאינו עבירה פלילית, אז זה כבר עניין שלנו מה אנחנו רוצים לעשות איתם".

קנטי הוסיפה ואמרה כי "בהמשך השידורים וגם בימים הקרובים אנחנו נביא, כי בידי הדס ובידי מערכת 'מה בוער' יש הרבה מאוד חומרים". ברקאי הוסיף וגילה למאזינים, כי "אנחנו נוכל גם להשמיע לכם את הדברים בקולותיהם של האנשים, לא בקולנו, אלא בקולותיהם של האנשים".

כיצד דברים אלו עולים בקנה אחד עם הדברים של שטייף עצמה בעדותה כי היא מבינה שכבר לא יהיה לה שימוש בחומרים ושלא תוכל לשדר אותם? לא ברור.

בימים האחרונים החלו לדלוף חומרים רגישים מתוך הטלפון של אפי נוה. החומרים דולפים בצורת תיקיות. בחקירת רוזנברג, מגלים סנ"צ וולפיש ורפ"ק אומרים לרוזנברג כי "הדס שטייף מספרת שהיא חילקה את החומרים לתיקיות", דבר שלטענת פרקליטי נוה עלול להראות כי מקור ההדלפה היא שטייף. הטלפונים והחומרים שבתוכם - טרם הועברו לידי אפי נוה ועורכי דינו, וגורם במשטרה אומר ל"גלובס" כי הם צפויים להיות מועברים בימים הקרובים.

"שטייף לא פרצה ולא נתנה הוראה לפרוץ"

פרקליטתה של שטייף, עורכת הדין רוני אלוני סדובניק מסרה: "שטייף לא פרצה לטלפונים, אלו כלל לא היו אצלה או בחזקתה בשום שלב. שטייף לא נתנה הוראה לפרוץ לטלפונים ובוודאי שלא הדליפה את תוכנם. כל מי שמפרסם כי הדס שטייף פרצה/הורתה לפרוץ/החזיקה מכשיר או הדליפה תכנים מהטלפון עובר על הוראות חוק איסור לשון הרע וצפוי להיתבע.

"מהרגע שהחומרים הגיעו לידיה של שטייף היא לוותה ביעוץ משפטי מדויק מקצועי ופעלה על פיו, כמו כן גילתה שטייף אחריות ציבורית עיתונאית ואזרחית כשהעבירה את הכול למשטרה. תוצאות חשיפתה העיתונאית של שטייף יסייעו למערכת האכיפה והמשפט להתנקות ולהתחזק ויש להודות לה ולצוות גלי צה"ל על החשיפה העיתונאית".

סדובניק הוסיפה עוד כי בכוונתה לתבוע את "גלובס" ואת הכתב אבישי גרינצייג על פרסום הכתבה העולה כדי לשון הרע.

יולי רוזנברג טען מצידו כי אין לו שום קשר לפרשה, לא קיבל חסינות מהפרקליטות והוא יודע על הפרשה בדיוק כמו כולם. 

"לא העדת?"

"העדתי? תגיד לי איפה ואני אשמח. אני חושב שאתה אפילו לא בכיוון ידידי. המידע שקיבלת, אין לי מושג לחלוטין אפילו מאיזה פלנטה הבאת אותו".

אז לא היה לך שום קשר עם הדס שטייף, שום קשר עם חני נוה משום כיוון, שום קשר עם הטלפון של אפי נוה משום כיוון.

"אין לי מושג אפילו על מה אתה מדבר. הלוואי והייתי יודע יותר מכולם... המקורות שלך לא טובים ידידי... שמע, אחי, אתה הזיה".

פנינו לקבל את תגובת גלי צה"ל, מפקד התחנה אלקבץ, ראשת מחלקת החדשות שחר, המגיש ברקאי ועורכת התוכנית "מה בוער" קנטי. כולם לא מסרו תגובה לכתבה.