מסע הקניות של מגוריט נמשך: רוכשת מידי מנרב ומצלאוי פרויקטים ב-300 מיליון שקל

קרן הנדל"ן התקשרה בהסכם לרכישת שני בניינים שמנרב פרויקטים תבנה בשדרות ירושלים שביפו, הכוללים שטחי מגורים ומסחר • מצלאווי מוכרת לקרן 25 דירות בפרויקט שהיא מקימה בקריית אונו

עו"ד ארז רוזנבוך / צילום:שלומי יוסף
עו"ד ארז רוזנבוך / צילום:שלומי יוסף

קרן הנדל"ן מגוריט  ישראל ממשיכה במסע הרכש של דירות למגורים במרכז הארץ: היום (ב') דיווחה הקרן כי התקשרה בהסכם לרכישת שני בניינים הכוללים שטח מסחרי, שעתידים להיבנות בשדרות ירושלים שביפו. המוכרת בעסקה היא חברת מנרב פרויקטים  - שיוזמת ומקימה את הפרויקט, ושעתידה לקבלת תמורתו סכום של 256 מיליון שקל (כולל מע"מ).

לדברי מנרב פרויקטים, היא פועלת להגדלת כמות יחידות הדיור שייבנו בפרויקט לכ-117 יחידות, וככל שהכמות תגדל כאמור, יכולה התמורה להגיע לסכום של 299 מיליון שקל (כולל מע"מ), וזאת כתלות בשטחי היחידות שיתווספו בפרויקט.

בפרויקט של מנרב פרויקטים ביפו עתידים להיבנות שני בניינים - האחד בן 12 קומות מעל לקומת מסחר, והשני בן 5 קומות מעל לקומת מסחר. מועד המסירה של דירות המגורים לקרן מגוריט הוא עד 36 חודשים לאחר קבלת היתר בנייה, ובכל מקרה לא יאוחר מ-48 חודשים ממועד חתימת ההסכם. 

לפי ההסכם בין החברות, תהיה מגוריט רשאית לבטל את ההסכם, בהתאם לתנאיו, במקרה שיחולו שינויים מהותיים בתוכנית הפרויקט, או ככל שלא יתקבל היתר בנייה בתוך 12 חודשים ממועד החתימה. להערכת מנרב פרויקטים, בהתבסס על מכירת 99 יחידות דיור למגוריט, היא צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים (לאורך תקופת הקמת הפרויקט) רווח בגין העסקה של כ-28 מיליון שקל לפני מס.

הקרן תשלם 55 מיליון שקל למצלאווי

במקביל, דיווחה היום מגוריט על הסכם נוסף לרכישת 25 דירות בפרויקט שמקימה חברת מצלאווי  בקריית אונו, שנמצאות בשלב בנייה ראשוני. הדירות יוקמו בשני בנייני מגורים בני 16 קומות כל אחד, המכילים 146 דירות, ותמורתן תשלם מגוריט סכום של 55 מיליון שקל (כולל מע"מ). 

מגוריט, שאותה מובילים היו"ר ארז רוזנבוך והמנכ"ל מתי דב, עוסקת ברכישה והשכרה של יחידות דיור למגורים. בחודש שעבר גייסה הקרן סכום של כ-410 מיליון שקל בהנפקה פרטית של מניות למשקיעים מוסדיים, וזאת לצורך רכישת דירות ברחבי הארץ. מאז הספיקה הקרן לחתום בתחילת דצמבר על הסכם אופציה שני לרכישת 55 דירות בפרויקט אפר האוס של גינדי החזקות בשכונת יד אליהו בתל אביב תמורת 131 מיליון שקל. עסקה זו התווספה להסכם דומה לרכישת 55 דירות באותו פרויקט, שנחתם עם אותם יזמים שבועות אחדים קודם לכן.

זמן קצר לאחר מכן דיווחה מגוריט כי חתמה על הסכם לרכישת 21 דירות שמצויות בשלבי בנייה מתקדמים בפרויקט בשכונת הדר יוסף בתל אביב. על דירות אלה התחייבה הקרן לשלם סכום של 57 מיליון שקל.

רוזנבוך, יו"ר מגוריט, ציין כי "מדובר בציון דרך משמעותי, שבו חצינו את רף 1,000 הדירות, אשר כולן מיועדות להשכרה ארוכת טווח. מאז גיוס ההון המוצלח שביצענו לפני כחודש, דיווחנו על ארבע עסקאות מהותיות בהיקף כולל של כחצי מיליארד שקל, שמגדילות את מלאי הדירות של הקרן. בשוק קיים קונצנזוס לכך שאנו צפויים לראות בטווח הנראה לעין עליית מחירים בשוק הדיור, הן לרכישה והן להשכרה. על כן, אנו פועלים כדי להמשיך ולנצל את יתרונות הקרן ברכישה מרוכזת של כמות דירות במחירים אטרקטיביים וכדי להרחיב את צבר הדירות שלנו תוך הובלת שוק השכירות המוסדית בישראל".

לדברי המנכ"ל דב, "רכישת שני בניינים שלמים בתל אביב באזור בעל פוטנציאל השבחה גבוה מהווה בעבורנו עסקה משמעותית, שתאפשר לנו לנצל את יתרונותינו היחסיים באזור שבו הביקוש לשכירות קשיח ותוספת שטחי המסחר תגוון את השקעתנו ועשויה להגדיל את התשואה העתידית בעסקה". מנכ"ל מגוריט התייחס גם לעסקה בקריית אונו, ואמר: "קריית אונו היא אחת הערים שחיפשנו להימצא בה, שכן מאפייניה ואוכלוסיית השוכרים הפוטנציאליים מתאימים לאסטרטגיית השכירות ארוכת הטווח של מגוריט".

קרן מגוריט נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של כ-720 מיליון שקל, לאחר שמנייתה איבדה כ-6% מערכה מתחילת 2019.

מנרב פרויקטים עוסקת בייזום פרויקטים של בנייה למגורים ובהקמה ותפעול של מכוני טיהור שפכים. החברה נמצאת בשליטתה (71.76%) של החברה האם, מנרב אחזקות, שנשלטת בעצמה על ידי אברהם קוזניצקי. בחודש שעבר דיווחו שתי החברות כי הן מנהלות משא ומתן מתקדם להתקשרות בהסכם, שבמסגרתו אמורה מנרב פרויקטים להימכר לידי ישראל קנדה והאחים נקש בתמורה ל-550 מיליון שקל. העסקה תתבצע בדרך של מיזוג משולש הופכי בין מנרב פרויקטים לחברה ייעודית, שתוקם לצורך העסקה, ובה יחזיקו בחלקים שווים חברה בבעלות האחים נקש וחברת ישראל קנדה, שנמצאת בשליטת ברק רוזן ואסף טוכמאייר.

מניית מנרב פרויקטים נסחרת לפי שווי חברה של כ-540 מיליון שקל, לאחר שזינקה ב-88% מתחילת 2019.