מגדל משרדים חדש יוקם במקום מפעל סיפולוקס בת"א

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ת"א צפויה לדון השבוע בתוכנית להקמת מגדל משרדים בגובה 45 קומות במתחם המפעל המפורסם • כחלק מהתוכנית צפוי מבנה שנוצר במקום להישמר

רחוב יגאל אלון בתל אביב / צילום: איל יצהר
רחוב יגאל אלון בתל אביב / צילום: איל יצהר

בעלי מפעל סיפולוקס ברחוב יגאל אלון בת"א 100-106 - קבוצת לובינסקי, ושותפיהם אבירם דולינגר, ברוך אופיר ויחזקאל אלעני מקדמים תוכנית לבניית מגדל משרדים בן 45 קומות במתחם.

התוכנית, שצפויה לעלות לדיון השבוע בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כוללת בניית מגדל משרדים בשילוב קומות מסחר. ב-11 הקומות העליונות צפויות להיבנות דירות מגורים. התוכנית אף כוללת סעיף לפיו באזור המשרדים יתכן שימוש מלונאי.

את המכשיר להכנת סודה המכונה "סיפולוקס", ייצרו בחברת "סיפולוקס תעשיות בע"מ" במפעל שברחוב יגאל אלון בתל אביב. רבים עוד זוכרים כי בשנות ה-60 ותחילת ה-70 היה המכשיר מתנה מקובלת לזוגות צעירים ביום חתונתם. ועדת השימור העירונית זיהתה את ייחודו של מבנה המשרדים, שהוא גם המבנה היחידי והאחרון שנותר מהמפעל המקורי, וקבעה כי ישומר כשריד "לנרטיב של אזור התעשיה ביצרון". על כן התוכנית קובעת הוראות לשימור מעטפת המבנה ומאפשרת את חיבורו למגדל באמצעות גשר. התוכנית תוכננה על ידי האדריכל יגאל לוי.

רחוב יגאל אלון וסביבתו עוברים בשנים האחרונות תנופת פיתוח. לצד מגדלים רבים שכבר מאוכלסים (מגדלי אלון, מגדל אלקטרה, מגדל Toha), בנייני ענק נמצאים בשלבי בנייה או תכנון מתקדם.