שינוי ארגוני בבנק דיסקונט: חטיבת משאבי אנוש ונכסים תפוצל לשלוש חטיבות

וגם: מי סבור שעל האקדמיה להביע יותר את דעתה?

דירקטוריון בנק דיסקונט, בראשות היו"ר, שאול קוברינסקי, אישר אתמול (ב'), שינויים ארגוניים בחטיבות הבנק, בניהולו של אורי לוין, ומינויים של חברי הנהלה חדשים. במסגרת השינוי הוחלט לפצל את חטיבת משאבי אנוש ונכסים, וכן את חטיבת טכנולוגיות ותפעול, לשלוש חטיבות נפרדות: חטיבת משאבי אנוש, חטיבת טכנולוגיות ובחטיבה חדשה - חטיבת תפעול ונכסים.

עם השינוי, שייכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2020, יפעלו החטיבות והעומדים בראשן, במתכונת חדשה. חטיבת משאבי אנוש תתמקד בניהול המשאב האנושי, ניהול תחום יחסי העבודה, חיזוק התרבות הארגונית, פיתוח והכשרת מנהלי ועובדי הבנק בראי הבנקאות המשתנה ועוד. חטיבת תפעול ונכסים תתמקד בניהול ושיפור כל תהליכי התפעול בבנק, מצוינות תפעולית, התאמת נכסי הבנק ותוכניות הבינוי לשינויים העתידיים בתפיסת ההפעלה, ובניהול הפרויקט לבניית קמפוס דיסקונט, אשר עתיד לאכלס את מטות הבנק וחברות הקבוצה. חטיבת הטכנולוגיות תתמקד בבניית מובילות טכנולוגית התואמת את אתגרי הבנק העתידיים, ופיתוח מוצרים ושירותים לשיפור חווית לקוחות הבנק, בדגש על קידום מודלים בנקאיים חדשים.

כך, אורית כספי, ראשת אגף מטה ורווחיות בחטיבה הבנקאית, תמונה ממחר לחברת הנהלה וסמנכ"לית, ותעמוד בראש חטיבת משאבי אנוש במקומה של הסמנכ"לית יפית גריאני, שמונתה לראש החטיבה הבנקאית. כספי (49), הצטרפה לדיסקונט בשנת 2000, ומילאה שורה של תפקידי ניהול בחטיבה העסקית והבנקאית. 

אסף אלדר, ראש אגף נכסים ובינוי בחטיבת משאבי אנוש ונכסים, ומנכ"ל "דיסקונט ליסינג" האחראית על בניית קמפוס דיסקונט, ימונה לסמנכ"ל חבר הנהלה, ויעמוד בראש חטיבת תפעול ונכסים. אלדר (44), הצטרף לדיסקונט בשנת 2010, כעורך דין ויועץ משפטי לחטיבה העסקית ולחטיבת התפעול של הבנק. 

פגישת מחזור: מי סבור שעל האקדמיה להביע יותר את דעתה

פרופ' אריאל פורת, נשיא אוניברסיטת תל אביב, אירח השבוע כמה מבוגרות ובוגרי האוניברסיטה, שממלאים היום תפקידים בכירים ומגוונים במשק. סיגלית בן חיון, ראשת ארגון בוגרי האוניברסיטה, הובילה את פורום הבכירים יחד עם עמוס אלעד, סגן הנשיא לקשרי חוץ ולענייני בוגרים. פורת ציין כי בעתיד "נראה יותר ויותר מרכזים רב תחומיים שבעבר לא חשבנו שהם יכולים לחבור אחד לשני". הוא התייחס למגוון שבמניין חברי הסגל האקדמי, וציין כי למרות שכעת רק שלושה מהם מהקהילה הערבית הוא שואף לתקן ולשנות את המצב.

בבוגרים היה עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין, שאמר: "אתגרי הלשכה גדולים, עלינו לייצב את המערכת, לשקם את אמון עורכי הדין בה, לשנות את ה-DNA של המקצוע, ולעשות הכל בענווה. וישנן גם סוגיות משפטיות בהן עלינו לנהוג בזהירות, שלטון החוק הוא שאלה של דמוקרטיה ולכן עלינו לנהוג באיפוק. המצב  מורכב ובעייתי". בנוגע לאקדמיה הוא אמר: "אנחנו לא שומעים מספיק את האקדמיה, ישנן סוגיות שהאקדמיה צריכה להביע בהן את דעתה".

עוד הגיעו: תא"ל יפעת ירושלמי-תומר, יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, בוגרת הפקולטה למשפטים; מוטי אלמליח, מנכ"ל טלרד, בוגר הפקולטות למדעי הרוח ולניהול; עומר אונגר, מנכ"ל מסטרקארד, בוגר הפקולטה לניהול; מיכאל מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל, בוגר הפקולטה לניהול; ליעד אגמון, מייסד דיינמיק יילד שנמכרה למקדונלס, בוגר הפקולטות למדעים מדויקים ולאמנויות; שיר גולדברג, המנהלת האמנותית של תיאטרון באר שבע, בוגרת הפקולטה לאמנויות; חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל, בוגר הפקולטות למדעי הרוח ולמדעי החברה; אורה כורזים, יו"רית ויצו ישראל, בוגרת הפקולטה למדעי החברה; גבריאל טייטל, מנכ"ל בנק מסד, בוגר הפקולטה למדעי החברה; נגה אלבלך, מנכ"לית הוצאת הקיבוץ המאוחד - ספריית פועלים, בוגרת הפקולטות למדעים מדויקים, מדעי החברה ומדעי הרוח; ואחרים. 

תא"ל יפעת ירושלמי־תומר ואבי חימי  / צילום: יעל צור
 תא"ל יפעת ירושלמי־תומר ואבי חימי / צילום: יעל צור