קאטסטרופה: תברחו כמה שיותר רחוק מהעיבוד הקולנועי של "קאטס"

להדביק על כוכבים מפורסמים אפקטים דיגיטליים של פרווה ופרצוף מעורר סיוטים זה רק אחד מהמחדלים של הקאטסטרופה

כוכבי הסרט "קאטס" / צילום: באדיבות Tulip Enterteiment
כוכבי הסרט "קאטס" / צילום: באדיבות Tulip Enterteiment

רוב הפעמים - ואת זה יגיד לכם כל מי שמתעסק בהפצת סרטים - אי-אפשר לדעת מה יעלה בגורלו של פרויקט קולנועי. כולנו למשל עיקמנו את האף כששמענו שהוליווד מתכננת סרט אנימציה המבוסס על משהו כל-כך אקראי כמו משחק הלגו, אבל איכשהו יצא מזה אחד הסרטים המצליחים, המלהיבים והמשפיעים של השנים האחרונות. לעומת זאת, משהו שנשמע כמו הצלחה בטוחה בסגנון "המומיה" - עם כוכב ענק בדמות טום קרוז, הפקה מרשימה ויוקרתית ומסורת קולנועית ארוכה מאחוריה - התרסק ברגע המפגש בין הסרט והקהל. אבל לפעמים, רק לפעמים, הדברים ברורים כבר מההתחלה.

זה מה שקרה עכשיו עם העיבוד הקולנועי למחזמר "קאטס", שבאותה מידה יכלו לקרוא לו "סוף מעשה במחשבה תחילה". סרט ששאף להיות להיט כריסמס ושחקן מרכזי באוסקר, וכל מה שנותר ממנו הוא ארגז חול מטונף שמפוזר כולו ברחבי הבית.

אף אחד לא חשב שמדובר ברעיון שיכול להצליח, כלומר, חוץ מקומץ עסקנים בהוליווד שכנראה עומדים לאבד את מקום עבודתם השבוע. מלכתחילה, המחזמר של אנדרו לויד וובר לא נחשב לפסגה איכותית במיוחד, על אף שרץ על הבמות שנים אין-ספור. ההצלחה שלו הייתה קשורה לספקטקל הבימתי ולכוריאוגרפיה המרשימה, כי הרי עלילה, דמויות או אפילו שירים טובים מעולם לא היו שם. אבל מה שעובד על הבמה, לא בהכרח יתורגם היטב למסך, במיוחד אם אלה רקדנים-שחקנים בבגדי חתול.

באמת שאין שום אלמנט גואל לקטסטרופה הזו. הרעיון להביא כוכבים מפורסמים ולהלביש עליהם אפקטים דיגיטליים של פרווה, כאשר הפרצוף שלהם מודבק באופן שיכול לעורר סיוטים עם מה שנראה כמו ניסוי מעורר פלצות של מדען מטורף שרצה ליצור טורף בדמות אדם, כולל שיניים אנושיות, נעליים ולעתים גם שרירי בטן (מה?), כל-כך מסיח את הדעת, שאין שום סיכוי להתרכז בשירה או בריקוד.

גם מעט השירים הטובים במחזמר הזה בלתי ניתנים להנאה, כי בכל רגע נתון ישנו ניסיון כושל של הצופים להבין למה לחתול הזה יש את השפתיים של ג'ניפר האדסון או את כפות-ידיה של ג'ודי דנץ' (כולל טבעת הנישואים ששכחו לבקש ממנה להסיר). וזה עוד לפני שדיברנו על מצעד מקקים עם פרצופים של בני אדם ותוספת עלילתית מטורללת להפליא על חתול רשע שבכוחות קסם מעלים חתולים.

באמת שהלב יוצא אל השחקנים האומללים שמצאו את עצמם בקלחת הזו, אבל מה כבר אפשר לצפות מהבמאי טום הופר, שכבר יצר שלושה סרטי אוסקר איומים ברציפות ("נאום המלך", "עלובי החיים" ו"הנערה הדנית")?

"קאטס" איננו סרט. זהו סיפור מוסר הוליוודי על שיקולי-דעת מוטעים, זלזול בקהל (הסרט יצא לקולנוע לפני שעבודת האפקטים הושלמה) והסתמכות על במאי לא טוב. למרבה המזל, העולם הבין את גודל האימה וברח רחוק ממנו כמה שניתן. אנא עשו זאת גם אתם.

ציון: 1