הקריירה הנוספת של דורון תורג'מן: נציג מחזיקי האג"ח בסטרווד ווסט

תורג'מן מכהן מאז 2011 כמנכ"ל אינטרנט זהב ועד לפני כשנה החזיק במקביל גם בתפקיד מנכ"ל החברה הבת ביקום, שמחזיקה בגרעין השליטה בבזק

דורון תורג'מן פוצח בקריירה חדשה כנציג של מחזיקי איגרות החוב מול החברות הציבוריות. תורג'מן, שמכהן עדיין כמנכ"ל חברת ההחזקות אינטרנט זהב, נבחר השבוע לכהן כנציג יחיד של מחזיקי אגרות החוב של חברת הנדל"ן הזרה סטרווד ווסט.

תורג'מן הוא רואה חשבון בהשכלתו ובעל תואר ראשון (BA) בכלכלה וחשבונאות מטעם האוניברסיטה העברית. על תפקיד נציג המחזיקים הוא התמודד מול שני מתמודדים נוספים, רו"ח אבי זיגלמן ואדוארד קלר, וזכה לאחר שקיבל את מירב קולות המצביעים.

סטרווד ווסט מחזיקה בשבעה קניונים ברחבי ארה"ב. לפני כשנתיים היא גייסה בבורסה סכום של 910 מיליון שקל באמצעות הנפקת איגרות חוב לציבור, אולם מאז הידרדרו עסקיה ועמם מחירי האג"ח שלה. נכון להיום נסחרת האג"ח של סטרווד ווסט במחיר המשקף למחזיקים הפסד של כ-56% מאז ההנפקה, ומסיבה זו הם בחרו בתורג'מן כמי שייצג אותן במגעים מול הנהלת החברה.

תורג'מן מכהן מאז 2011 כמנכ"ל אינטרנט זהב ועד לפני כשנה החזיק במקביל גם בתפקיד מנכ"ל החברה הבת ביקום, שמחזיקה בגרעין השליטה בבזק. לפני יותר משנה נקלעה אינטרנט זהב לקשיים בעקבות קריסת החברה האם, יורוקום, שריכזה את עסקיו של שאול אלוביץ'.

הקשיים הובילו את אינטרנט זהב וביקום להסדר חוב מול מחזיקי האג"ח שלהן, שבסיומו עברה ביקום לשליטתם של קרן סרצ'לייט ודוד פורר, בעוד שאינטרנט זהב נותרה בבעלות מחזיקי האג"ח. את הסדר החוב המהיר הובילו תורג'מן ומנכ"ל ביקום עמי ברלב, שזכו על כך להערכה רבה מצד הרוכשים ומצד מחזיקי האג"ח.

תורג'מן ממשיך עדיין לכהן כמנכ"ל אינטרנט זהב ב-20% משרה לבקשת מחזיקי האג"ח של החברה, עד לחלוקת כספיה לנושים והפיכתה לשלד בורסאי. באחרונה בחרו מחזיקי האג"ח למכור את השלד לאיש העסקים הירושלמי יונה לוי. ל"גלובס" נודע כי לוי, שמחזיק את השליטה ומשמש יו"ר החברה הציבורית באינטליקנה, מתכוון להכניס לשלד של אינטרנט זהב פעילות פארמה מבוססת קנאביס רפואי בה הוא שותף.