אדלשטיין נמצא בחו"ל ולא מאשר לניסנקורן לכנס דיון על אי-הקמת ועדת הכנסת

לשכת יו"ר הכנסת השיבה היום ליו"ר סיעת כחול לבן ויו"ר הוועדה המסדרת, אבי ניסנקורן, כי יולי אדלשטיין לא נמצא בארץ, ולכן רק ביום ראשון הוא ייפגש עמו וישמע ממנו על כוונתו להקים את ועדות הכנסת ה-22 • כחול לבן: "ניסיון מביש למנוע מהכנסת לדון בבקשת החסינות של נתניהו"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין / צילום: דוברות הכנסת
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין / צילום: דוברות הכנסת

לשכת יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, השיבה היום (ד') ליו"ר סיעת כחול לבן ויו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, כי הוא (אדלשטיין) לא נמצא בארץ, ולכן רק ביום ראשון הקרוב, אחרי שישוב, הוא ייפגש עם ניסקורן וישמע ממנו על כוונתו להקים את ועדות הכנסת ה-22.

ועדות הכנסת מושבתות מאז חודש אפריל 2019, ובשל העובדה שלא התגבשה קואליציה ו/ואו אופוזיציה, כל עבודת הפיקוח של הוועדות, על אגפי הממשל השונים, מושבתת לחלוטין

בנוסף, בכחול לבן מעוניינים בהקמת ועדת הכנסת כדי לקיים את הדיון המעין-שיפוטי בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מאחר שלכחול לבן אין רוב לכונן את הוועדה הזו ללא האצבעות של ישראל ביתנו, הקמת ועדת הכנסת לא צלחה עד עתה. כעת ביקש ניסנקורן לקיים דיון בוועדה המסדרת בשאלה מדוע לא מצליחים להתקדם עם הקמת ועדת הכנסת.

לשכתו של אדלשטיין מסרה היום לניסנקורן: "אני מאשר את פנייתך, בה ביקשת את אישור יו"ר הכנסת לכינוס הוועדה המסדרת מחר, יום חמישי 2 בינואר 2019 (הטעות במקור - ט"ש), לצורך דיון בהקמת ועדות הכנסת הקבועות, לרבות ועדת הכנסת. נבקש להשיבך כי יו"ר הכנסת נמצא בימים אלה בחו"ל, והוא עתיד לשוב ארצה מחר. בתחילת השבוע בכוונת יו"ר הכנסת להיפגש עמך על-מנת לשמוע ממך פרטים על הכוונה להקים את ועדות הכנסת הקבועות בעת הזו, הרכבן ואופי פעילותן". 

"כמו כן, ובהתאם להחלטת הוועדה המסדרת בדבר מועדי פגרת בחירות לכנסת ה-23 ופעילות הכנסת בפגרה, בכוונת יו"ר הכנסת לפנות ליועץ המשפטי לכנסת ולבקש את חוות-דעתו בעניין", נמסר מלשכתו של אדלשטיין.

יצוין כי בנושא אי-הקמת הועדות הקבועות (למעט ועדת הכנסת) שוררת הסכמה בין הליכוד לכחול לבן וגם דרישה של ישראל ביתנו להקים את אותן ועדות. 

הכנסת פועלת כיום באמצעות ועדת הסכמות בה חברים ח"כ ניסנקורן וח"כ מיקי זוהר. ככל שהם לא מצליחים להגיע להסכמה, ליו"ר הכנסת יש קול מכריע בין השניים. בשבועות האחרונים, אדלשטיין נזהר מאוד מלהשתמש בקולו הנוסף כדי להכריע בין הצדדים, אולם כעת נראה כי הוא מעכב את עצם קיומו של דיון בשאלת אי-הקמת ועדת הכנסת.

באשר לפגרת הכנסת, לפני מספר ימים פרסמנו ב"גלובס" כי אין כל חקיקה המחייבת פגרת בחירות, וכי ההחלטה להשבית את כל הפעילות של הכנסת, במצב דברים כה חריג בו בית המחוקקים משותק מזה שנה שלמה, הייתה החלטה מבחירה של ראשי הסיעות בכנסת ה-22.

מכחול לבן נמסר בתגובה: "תשובתו של יולי אדלשטיין היא ניסיון מביש למנוע מהכנסת לדון בבקשת החסינות של נתניהו. לא האמנו שיו"ר הכנסת ינצל את מעמדו הממלכתי כדי להפוך את כנסת ישראל לעיר מקלט".