מניית אימקו מזנקת: קיבלה הזמנות לייצור ואספקת מוצרים בסכום של כ-61 מיליון שקל

ההזמנות הן לרתמות ותיבות חשמל ואלקטרוניקה מלקוח שצפוי לבצע "הזמנות נוספות בעתיד הקרוב" • סכום ההזמנה דומה לשווי השוק של החברה כולה הבוקר • העליות היום השלימו למניית אימקו קפיצה שנתית של קרוב ל-80%

בין המניות הקטנות בבורסה בלטה היום זו של חברת אימקו תעשיות , שקפצה בשיעור דו ספרתי, בעליות שהגיעו במהלך המסחר עד לכ-30%, וזאת אחרי שהחברה עדכנה בשעות הבוקר על קבלת הזמנות לייצור ואספקת מוצרים בסכום של כ-61 מיליון שקל - הדומה לשווי השוק של החברה כולה הבוקר.

מדובר, לפי העדכון, בלקוח ביטחוני שהגיש לה הזמנות "לאספקה וייצור של רתמות ותיבות חשמל ואלקטרוניקה", לתקופה של בין שנה ועד שלוש שנים, "על פי מועדי האספקה המנויים בהזמנות". לפי אימקו, העסקה כוללת הזמנות פיתוח בהיקף של כ-21 מיליון שקל והזמנות ייצור סדרתי ראשוניות בהיקף של כ-40 מיליון שקל.

במבט קדימה אימקו משדרת אופטימיות וצופה "קבלת הזמנות נוספות מהלקוח בעתיד הקרוב", אולם מסייגת ומציינת כי "אין ביכולתה להעריך בשלב זה את מועד קבלת ההזמנות או היקפן". אימקו חושפת כי הזמנות אלה "הן תוצאות מו"מ שהתקיים בין הלקוח לחברה בחודשים האחרונים בנוגע לעסקת מסגרת רב שנתית בהיקף צפוי של כ-327 מיליון שקל". בחברה צופים הכרה בהכנסות בגין ההזמנות "בהתאם להשלמת אבני דרך וקצב אספקת המוצרים", וזאת בהתאם לכללי החשבונאות המקובלים

לפי אימקו, דירקטוריון החברה החליט במהלך חודש נובמבר האחרון לעכב את הדיווח בנושא, "הואיל ופרסום דוח מיידי עלול היה למנוע את השלמת העסקה או להרע באופן ניכר את תנאיה". עוד היא מציינת, כי "המו"מ אשר התקיים בין הצדדים טרם הבשיל לכדי הסכם", וכי תנאי ההזמנות "כפופות לאישור החברה והסכם אשר ייחתם בין החברה ללקוח".

אימקו, המפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרים בתחום האלקטרוניקה, החשמל והמכניקה, בעיקר לשימושים צבאיים, נמצאת בשליטת האחים רון, דן ונילי יקיר.

מאז נובמבר עדכנה אימקו על זכייה בכמה מכרזים והזמנות מסגרת לייצור ואספקת רתמות, כבלי חשמל ואלקטרוניקה ותיבות חשמל, בהיקף מצרפי של עד כ-21 מיליון שקל, לתקופות של עד שלוש שנים. העליות היום השלימו למניית אימקו קפיצה שנתית של קרוב ל-80% וקרבו את שווי החברה לכ-80 מיליון שקל. מנכ"ל החברה מאז חודשי הקיץ האחרונים הוא איתן זית, שהתפטר מתפקידו בראשות חברת הרכבים כארמור זמן קצר לפני כניסתה להקפאת הליכים. זית החליף בתפקיד את מיכאל מייקסנר, שעזב את אימקו אחרי שנבחר לכהן כמנכ"ל רכבת ישראל.