אינטרקיור הודיעה על שת"פ עם ענקית הקנאביס טילריי

ההסכם של קנדוק שבבעלות אינטרקיור עם חברת Tilray האמריקאית כולל רכיבי יבוא ויצוא • המשלוח הראשון נמצא בדרכו לארץ - ומדובר בעסקת יבוא הקנאביס החוקית המסחרית הראשונה בישראל

אהוד ברק, יו"ר קנדוק, ומייקל אורבך, מייסד שותף ודירקטור בטילריי / צילום: איליאן מרשק
אהוד ברק, יו"ר קנדוק, ומייקל אורבך, מייסד שותף ודירקטור בטילריי / צילום: איליאן מרשק

חברת קנדוק בבעלות חברת אינטרקיור , הנסחרת בבורסה בתל-אביב, הודיעה על חתימת שיתוף-פעולה עם חברת Tilray האמריקאית, אחת מענקיות הקנאביס העולמי הנסחרת לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר בנאסד"ק. ההסכם כולל רכיבים של יבוא קנאביס לישראל וגם ליצוא בהמשך.

במסגרת ההסכם צפויה קנדוק להתחיל בקרוב ביבוא קנאביס לישראל. החברה מסרה כי המשלוח הראשון של קנאביס במסגרת העסקה כבר נמצא בדרך לישראל. זוהי עסקת יבוא הקנאביס החוקית המסחרית הראשונה בישראל.

ההסכם מאפשר לקנדוק לייבא מוצרים של טילריי מפורטוגל בהיקף של 2.5 טון לשיווק בבתי המרקחת בישראל במסגרת האסדרה החדשה. המשלוח הראשון הוא בהיקף של 250 קילוגרם ויגיע לארץ בימים הקרובים.

בנוסף, במסגרת שיתוף-הפעולה תייצא קנדוק בעתיד לטילריי 5 טון קנאביס שישווקו תחת המותג טילריי, וזאת בכפוף לאישור יצוא מישראל ולעמידת המתקן של קנדוק בכל התקנים הקשורים ליצוא מישראל ויבוא המוצר למדינות היעד. אם לא יתאפשר יצוא מישראל, תרכוש טילריי מקנדוק 5 טון מוצרים העומדים בתקן האסדרה החדשה בישראל, שישווקו בשוק הישראלי.

אהוד ברק, יו"ר קנדוק, מסר: "שיתוף-הפעולה בין קנדוק, חלוצה ישראלית מובילה בעלת 12 שנות איכות במחקר, פיתוח וייצור; ובין Tilray, מובילה גלובלית בעלת פריסה עולמית הרחבה בעולם; מהווה פריצת דרך משמעותית הן עבור קנדוק והן עבור השוק הישראלי כולו. הפעילות המשותפת מאפשרת לשתי החברות להציע מגוון מוצרים רחב ואיכותי לרווחת המטופלים בישראל ובעתיד הקרוב בעולם. הסכם זה מהווה אבן-דרך מרכזית באסטרטגיית הצמיחה של קנדוק וממצב אותה בחזית התעשייה". 

ברנדן קנדי, נשיא ומנכ"ל Tilray, מסר: "יבוא קנאביס רפואי לראשונה לישראל הוא אירוע היסטורי, לא רק עבור Tilray וקנדוק, אלא עבור התעשייה כולה. יש לנו הכבוד לחבור לקנדוק, חברה מובילה בשוק הישראלי, ויחד לסייע להנגשת הקנאביס הרפואי למטופלים בישראל ובעולם".