אפי אברהם יחליף את שאול נאוי בתפקיד יו"ר אחים נאוי

אברהם (66) הוא בעל ניסיון עשיר במערכת הבנקאית הישראלית, ועד שנת 2017 כיהן במשך כעשור כחבר הנהלה ואחראי על התחום הפיננסי בבנק אגוד, לצד תפקידים נוספים בבנק

דורי ושאול נאוי / צילום: יונתן בלום
דורי ושאול נאוי / צילום: יונתן בלום

חברת המימון החוץ-בנקאי אחים נאוי  הודיעה על מינויו של אפי אברהם כיו"ר החברה, במקומו של שאול נאוי, וזאת ככל הידוע על רקע דרישות לעמידה בכללי ממשל תאגידי של חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי.

אברהם (66) הוא בעל ניסיון עשיר במערכת הבנקאית הישראלית, ועד שנת 2017 כיהן במשך כעשור כחבר הנהלה ואחראי על התחום הפיננסי בבנק אגוד, לצד תפקידים נוספים בבנק. עוד שימש בעבר, בין היתר, כדירקטור בבורסה לני"ע וכן הוא מכהן כדירקטור חיצוני בשירותי ניהול השקעות ובקופות הגמל של בית ההשקעות אנליסט.

שאול נאוי, שכיהן כיו"ר החברה מאז הפיכתה לציבורית בשנת 2011, ישמש מעתה כמנכ"ל משותף של אחים נאוי, לצד אחיו דורי נאוי, שהחזיק בתפקיד זה עד כה לבדו.

עבור שירותי הניהול שיספקו כעת צמד האחים נאוי לחברה, כל אחד מהם ייהנה מדמי ניהול חודשיים של 150 אלף שקל, ובעלות שנתית של 1.8 מיליון שקל, נוסף לגמול משתנה בסכום מקסימום של 1.1 מיליון שקל בשנה, על בסיס תוצאות החברה.

שאול ודורי נאוי מחזיקים יחד בשליטה באחים נאוי, עם קרוב ל-35% מההון (מחצית הכמות כל אחד), ובעל המניות השני בגודלו בחברה הוא בית ההשקעות אלטשולר שחם, עם כ-27% מהמניות .

עיקר פעילותה של אחים נאוי מתרכז בניכיון צ'קים (ממסרים דחויים) - עסקת המרה שבה מקבלים לקוחות החברה את ערכם הכספי של הצ'קים הדחויים שבידם, ואלה מוסבים לחברה בתמורה לעמלה הנקבעת באחוזים.

אחים נאוי היא חלוצת פעילות האשראי החוץ-בנקאי בבורסת תל אביב, והיא גם הגדולה מבין מתחרותיה הבורסאיות. שוויה הנוכחי עומד על כ-830 מיליון שקל, אחרי שמנייתה טיפסה בכ-35% בשנה האחרונה.

את שלושת הרבעונים הראשונים של 2019 סיכמה אחים נאוי עם שיפור של כ-5% בהכנסותיה, שהגיעו ל-114 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה לתקופה זו עלה בכ-6% והגיע ל-60.5 מיליון שקל. יתרת תיק האשראי ללקוחות של החברה הגיעה לרמת שיא שהתקרבה ל-2.5 מיליארד שקל.

בימים האחרונים העלתה S&P מעלות את דירוג החברה מ-A מינוס ל-A פלוס, בתחזית יציבה, "בשל שיפור בפרופיל הסיכון".