בעקבות חיסול סולימאני: נתניהו מקצר הביקור ביוון וחוזר לישראל

נתניהו קיים הבוקר פגישה עם שר החוץ של יוון, אחרי שאתמול השתתף בפסגה עם ראשי ממשלות יוון וקפריסין בנושא שיתופי-פעולה בין המדינות בתחום האנרגיה ויצוא גז • ביקש משרי ממשלתו שלא להתבטא בנושא האירועים האחרונים

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: חיים צח, לע"מ

לאחר חיסול קאסם סולימאני על ידי האמריקאים בעיראק, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לקצר את שהותו ביוון ולחזור לישראל באופן מיידי. הוא ביקש משרי ממשלתו שלא להתבטא בנושא האירועים האחרונים. 

נתניהו קיים הבוקר (ו') פגישה עם שר החוץ של יוון אחרי שאתמול השתתף בפסגה עם ראשי ממשלות יוון וקפריסין בנושא שיתופי-פעולה בין המדינות בתחום האנרגיה ויצוא גז.

נתניהו אמר היום: "כפי שלישראל יש את הזכות להגנה עצמית, לארצות-הברית יש את אותה הזכות בדיוק. קאסם סולימאני אחראי למותם של אזרחים אמריקאים וחפים מפשע רבים אחרים, והוא ארגן פעולות התקפיות נוספות. הנשיא טראמפ ראוי לכל ההערכה על שפעל בנחישות, בעוצמה ובמהירות. אנחנו עומדים לחלוטין לצידה של ארצות-הברית במאבקה הצודק לביטחון, לשלום ולהגנה עצמית".

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ, אמר בתגובה, כי "חיסול סולימאני הוא מסר לכל ראשי הטרור העולמי - דמכם בראשכם. כפי שלא היססתי לחסל את רמטכ"ל חמאס אחמד ג'עברי בנובמבר 2012, כך ראוי לעשות כלפי כל מי שפעילותו מביאה לרצח חפים מפשע וערעור היציבות האזורית והעולמית. אני מברך את נשיא ארצות-הברית טראמפ על ההחלטה המנהיגותית והאמיצה".

בלילה אישר הפנטגון כי מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, נהרג בתקיפה אמריקאית בבגדאד. בתקיפה האמריקאית נהרג גם מפקד המיליציה הפרו-איראנית ג'מאל איברהימי.

הנשיא טראמפ עוד לא התבטא בנוגע לתקיפה וחיסולו של סולימאני. מנהיגי המפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן, אליזבת וורן וברני סנדרס הגיבו בהסתייגות על התקיפה בשל ההשלכות החמורות שעשויות להיות לו על אזור המזרח התיכון ועל הכוחות האמריקאים באזור.