כסף בקיר | פודקאסט

הכירו את המשקיע שמתנגד להשקעות נדל"ן בחו"ל

צחי קווטינסקי הוא מרצה ומלווה משקיעי נדל"ן • למה הוא מתנגד להשקעות בחו"ל, באיזה שלב בחיים פחות נכון להשקיע ומדוע הוא חושב שחריש היא השקעה "גרועה" • "כסף בקיר" - פרק פתיחת העונה • האזינו

צחי קווטינסטי, יזם נדל"ן ומלווה המשקיעים / צילום: איל יצהר, גלובס
צחי קווטינסטי, יזם נדל"ן ומלווה המשקיעים / צילום: איל יצהר, גלובס

בפרק פתיחת העונה בפודקאסט השקעות הנדל"ן של "גלובס", "כסף בקיר", פגשנו את היזם ומלווה המשקיעים הירושלמי, צחי קווטינסקי, המתגלה כמתנגד חריף לטרנד השקעות הנדל"ן מעבר לים. "קודם כל אני בעד שליטה בנכס שלי, בדברים שלי", הוא מצהיר בריש-גלי.

להשקפתו, בארץ הוא קרוב פיזית לנכסים, דבר שמחזק את הביטחון בהשקעה, וזאת בניגוד לנכסים מעבר לים. "קח אותי בחו"ל, ואני כל הזמן אהיה תלוי באנשים אחרים ובמה שהם אומרים לי. יש אנשים טובים מאוד שיעשו את זה בשבילך, אבל צריך להבין שלא עושים בחו"ל כלום בלי מישהו שמלווה אותנו".

קווטינסקי הוא שחקן ותיק בשוק ורואה בטכנולוגיה קושי באיתור נכסים. "אני אומר שהאינטרנט זה האויב של משקיע הנדל"ן. כדי לקנות נדל"ן אתה צריך לעמוד בתוך הנכס, כי רק כך תבין ותלמד. אי-אפשר לקנות באינטרנט. תעיד אשתי שאין שעה שלא הייתי בה באזורים שאני משקיע בהם, כי לכל דבר יש השפעה. לפעמים אזור נראה מדהים ביום - ובלילה יש עבריינים שעושים תחרויות מכוניות, או שיש מאפיות שמכינות לחם, והרוחות משתנות. צריך לעשות את זה כמו שצריך, לכן הייתי בכל שעה בכל מקום".

למה לדעתו היום צריך להחזיק נכס להשקעה יותר זמן מבעבר לפני שמוכרים אותו, מדוע הוא חושב שיש רגעים בחיים שבהם פחות כדאי להשקיע בנדל"ן, וגם איך הוא מנתח כיום השקעות נדל"ן במקומות כמו חריש (ספוילר: "גרועה מאוד") דרום תל אביב (ספוילר: "טובה, אבל למתקדמים").

האזינו לסיפור המלא בפודקאסט "כסף בקיר"