מי פתחו את הסופ"ש בסימן שמירה על שלטון החוק ועל השוויון המגדרי

חברות פורום המשפטניות של שדולת הנשים בישראל נפגשו בסופ"ש בביתה של עו"ד נעמי אסיא בסביון

מיכל רובינשטיין, מיכל אגמון גונן ועדנה ארבל / צילום: עו"ד יפעת יפה
מיכל רובינשטיין, מיכל אגמון גונן ועדנה ארבל / צילום: עו"ד יפעת יפה

תחת הכותרת "שומרות על שלטון החוק", נפגשו בבוקר יום שישי חברות פורום המשפטניות של שדולת הנשים בישראל, בביתה של עו"ד נעמי אסיא בסביון. את הכנס הן הגדירו "כנס חירום, על רקע ההתקפות על מערכת בתי המשפט, לחוסנם של מוסדות שלטון החוק וחשיבותם בביצור השוויון המגדרי".

במהלך הכנס נשאה דברים דורית ביניש, נשיאת בית המשפט העליון (בדימוס). בין היתר היא ציינה כי היא רואה חשיבות רבה בקיומו ובפועלו של הפורום לקידום נשים ובהיותו בית לקהילת המשפטניות בישראל, בכירות וצעירות. בהמשך התרחב המפגש לפאנל בו השתתפו גם עו"ד מיכל רוזן עוזר ועו"ד רונית עמיאל המשמשות כמנטוריות בפורום המשפטניות. עוד אמרה ביניש, כי "בהחלטתו האחרונה, בג"ץ לא חסם את האפשרות לבחון, בבוא עת, את השאלה האם נאשם בפלילים יכול להרכיב ממשלה". היא הדגישה כי העתירה לבג"צ רק נמחקה ולא נדחתה, ולכן ישנה היתכנות שבג"צ ייכנס לעובי הקורה וידון בשאלה, כשתגיע השעה.

במתכנסות היו: עו"ד ברוריה לקנר, יו"רית פורום המשפטניות שגם הובילה את המפגש; עדנה ארבל, שופטת בית המשפט העליון בדימוס; השופטת גלית מור ויגוצקי, נשיאת בתי המשפט לנוער; השופטות בדימוס סביונה רוט לוי, מיכל רובינשטיין, חנה ריש רוטשילד, ודפנה אבניאלי; מיכל אגמון גונן, שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב; עו"ד דורית לוי-טילר, נאמנית בית המשפט לתיאטרון הבימה; אמי פלמור, לשעבר מנכ"לית משרד המשפטים; אלה אלקלעי, יו"רית שדולת הנשים בישראל ויו"רית אי.בי.אי קרנות נאמנות; מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים; מנטוריות וחברות פורום אחרות.

עמיאל, מי שהייתה תובעת בתיק קצב, אמרה בפאנל כי היא סבורה כי "לא מן הנמנע שיש גורמים אינטרסנטים מסביבת ראש הממשלה שמהדהדים את פרשת זדורוב מתוך מטרה לפגוע בפרקליטות ולהנחיל בתודעה הציבורית ספק לגבי אמינות חוקרי המשטרה ובכך לחזק את טענתם בדבר תפירת תיקים". 

 לקנר אמרה כי "חוסנם של מוסדות שלטון החוק במדינה חשוב לביצור זכויות הנשים בחברה ושמירת ערך השוויון המגדרי. זכויותיהן של נשים בישראל אינן מובנות מאליהן. ללא מערכת משפט ביקורתית, חזקה ועצמאית עלולות תופעות אלה להתרחב ולהעמיק. אנו חברות פורום המשפטניות, יוצאות מכאן בקריאה: די להסתה הפרועה נגד הפרקליטות ומערכת המשפט. הניחו להליך המשפטי להתנהל כסדרו בלי פגיעה במשרתי ציבור נאמנים".

ברוריה לקנר ודורית ביניש / צילום: עו"ד יפעת יפה
 ברוריה לקנר ודורית ביניש / צילום: עו"ד יפעת יפה
אמי פלמור ודורית לוי־טילר  / צילום: עו"ד יפעת יפה
 אמי פלמור ודורית לוי־טילר / צילום: עו"ד יפעת יפה