ביקורת על אפל בטקס פרסי גלובוס הזהב: "מפעילה סדנאות יזע בסין"

מנחה הטקס ריקי ג'רווייס בחר לנצל את נוכחותו של טים קוק באולם כדי למתוח ביקורת על אפל • ג'רוויס גם הפנה את ביקורתו כלפי השחקנים שמשתפים פעולה עם אפל וחברות ענק נוספות: "אתם עובדים עבור חברות כמו אמזון ודיסני. אם דאע"ש תשיק סטרימינג, בטח תתקשרו לסוכן שלכם"

מנכ"ל אפל, טים קוק  / צילום: Hahn Lionel/ABACA, רויטרס
מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום: Hahn Lionel/ABACA, רויטרס

שירות הסטרימינג עם התכנים המקוריים של אפל, Apple TV +, אומנם הושק לפני כחודשיים בלבד, אך כבר זכה לשלוש מועמדויות בטקס פרסי גלובוס הזהב ששודר הלילה. מנכ"ל אפל טים קוק אף הגיע לאירוע וישב בקהל בזמן הטקס שנערך בבוורלי הילס.

מנחה הטקס, ריקי ג'רווייס, שבין היתר כתב, ביים ושיחק בגרסה הבריטית של קומדיית המצבים "המשרד", בחר לנצל את נוכחותו של קוק באולם כדי למתוח ביקורת על חברת אפל. ג'רוויס פתח את דבריו דווקא בשבחים לתוכנית הדגל של השירות של אפל, "The Morning Show", בכיכובם של ג'ניפר אניסטון, ריס וויתרספון וסטיב קארל, כשאמר כי מדובר ב"דרמה יוצאת דופן על החשיבות של עשיית הדבר הנכון" - אך במהרה דבריו קיבלו טון שונה.

"את אותה דרמה יצרה חברת אפל שמפעילה סדנאות יזע בסין", אמר ג'רוויס, והפנה את ביקורתו כלפי השחקנים שמשתפים פעולה עם אפל ועם חברות ענק נוספות שמפעילות שירותי סטרימינג: "זה לא יאומן. אתם עובדים עבור חברות כמו אפל, אמזון ודיסני. אם דאע"ש תשיק שירות סטרימינג, בטח תתקשרו לסוכן שלכם, לא?", אמר ג'רוויס.

מספר פעמים בעבר דווח כי היצרנית פוקסקון, שמייצרת מכשירים עבור חברות כמו אפל ואמזון בסין, מנצלת את עובדיה ומעסיקה אותם בתנאים קשים. לפני מספר חודשים דווח כי היא מעסיקה נערים בניגוד לחוק, ובמקרה מפורסם מ-2010, במפעל החברה בשנזן שייצר מוצרים עבור אפל, דל וחברות נוספות, היה גל של התאבדויות וניסיונות התאבדות של עובדים - ובעקבותיו פוקסקון ואפל התחייבו לשנות את תנאי העבודה.