מניית דולומיט זינקה ב-35% לאחר שהשלימה את מיזוג פעילות אקסל תקשורת לתוכה

המיזוג התבצע באמצעות הקצאה של כ-70% מההון של דולומיט לאקסל לפי שווי מוערך של כ-44 מיליון שקל לאקסל, הפועלת ביבוא, הפצה ואינטגרציה של מוצרים ושירותים מבוססי טכנולוגיות מתקדמות בתחום התקשורת

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

הושלם המיזוג בין חברת חברת התקשורת אקסל לשלד הבורסאי דולומיט אחזקות . המיזוג התבצע באמצעות הקצאה של כ-70% מההון של דולומיט לאקסל לפי שווי מוערך של כ-44 מיליון שקל לאקסל (בעלי המניות של אקסל יקבלו תמורה נוספת בהתאם לעמידה ביעדים).

אקסל פועלת בתחום של יבוא, הפצה ואינטגרציה של מוצרים ושירותים מבוססי טכנולוגיות מתקדמות בתחום התקשורת, ובכלל זה מוצרים לרשתות תקשורת קווית, אלחוטית ואופטית, מוצרים לתקשורת סלולרית, מוצרי אינטרנט של הדברים (IOT) ושירותי אבטחת מידע, ושירותי ענן בעיקר בישראל.

אקסל הייתה בשליטת חברת ההשקעות האמריקאית שמרוק, שהחזיקה כ-57% מהון החברה ולאחר המיזוג מחזיקה בכ-37% ממניות דולומיט (החברה הממוזגת); צליר אחזקות (בבעלות מאיר יעקובסון ממדיסון פארמה) שהחזיקה 19% מאקסל, מחזיקה כ-12.5% מההון של דולומיט לאחר המיזוג; ולומן קפיטל (בבעלות משפחת וייל) ירדה מהחזקה של כ-17% לכ-11%. דולומיט הייתה שלד בורסאי בשליטת נסים דג'לדטי שנותר עם כ-14% מההון לאחר השלמת העסקה.

שמרוק (Shamrock Holdings) נוסדה ב-1978 על-ידי משפחת דיסני האמריקאית, והיא מחזיקה בפורטפוליו נכסים נרחב, בהיקף שעל פי פרסומים מגיע לכ-1.6 מיליארד דולר. במהלך השנים השקיעה החברה בנכסים בתחומים נרחבים מענפי המדיה, הבידור והתקשורת, מלונאות ועוד.

את המחצית הראשונה של 2019 סיימה אקסל עם הכנסות של כ-27.3 מיליון שקל, רווח תפעולי של כ-2.5 מיליון שקל ורווח נקי של כ-1.7 מיליון שקל. בשנת 2018 היו לחברה הכנסות של כ-52.5 מיליון שקל, רווח תפעולי של כ-5.8 מיליון שקל ורווח נקי של כ-4 מיליון שקל.

עם לקוחות אקסל, המעסיקה 20 עובדים, נמנות בין השאר בזק (אחראית על כ-60% מהכנסותיה), פרטנר, סלקום והוט. בעקבות השלמת המיזוג התפטר יאיר פודים, מנכ"ל דולומיט, מתפקידו והוא יכהן מעתה כיו"ר החברה הממוזגת. פודים קיבל אופציות הניתנות להמרה לכ-2% ממניות החברה הממוזגת. רונן שור, שיכהן בתפקיד מנכ"ל החברה הממוזגת, זכה למניות בהיקף של כ-5% מההון. שווי החברה הממוזגת צפוי לעמוד על יותר מ-50 מיליון שקל. מניית דולומיט זינקה היום ב-35%.

רונן שור ציין היום כי "אקסל מביאה עימה בשורה לשוק ההון בדמות חברה יציבה ורווחית, שלה מנועי צמיחה עם שוק של 6.6 מיליון משתמשי אינטרנט בישראל. לחברה מגוון מוצרים ושירותים, לקוחות איכותיים ותחומים חדשים שבהם היא תגדיל את פעילותה, כמו האינטרנט של הדברים והגנת סייבר. כבר כיום יש לנו פעילות בחו"ל שצפויה לגדול בשנים הקרובות".