רק שבוע לתוך 2020 וכבר שני הרוגים בתאונות עבודה בבניין

פועל בניין מטורקיה נהרג בתאונת עבודה באתר לבניית מבנה משרדים בראשון-לציון, ככל הנראה לאחר שנפל מגובה

אתר בנייה ברחוב משה דיין בראשון-לציון בו נהרג פועל הבניין בן ה-24 / צילום: מד"א
אתר בנייה ברחוב משה דיין בראשון-לציון בו נהרג פועל הבניין בן ה-24 / צילום: מד"א

פועל בניין, אזרח טורקיה בן 24, נהרג בתאונת עבודה באתר בנייה ברחוב משה דיין באזור התעשייה המערבי בראשון-לציון. התאונה הקטלנית התרחשה, ככל הנראה, לאחר שהפועל נפל מגובה. מדובר באתר לבניית פרויקט מסחר ומשרדים, כשהחברה המבצעת היא חברת פדלון לבנייה.

חובש רפואת חירום במד"א יוסי נבול, שהגיע לאתר הבנייה סיפר: "הגבר שכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, כשהוא סובל מחבלת ראש קשה, ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו במקום".

מהמשטרה נמסר כי "מחקירה ראשונית עולה חשד לפיו מדובר בתאונת עבודה, הועבר דיווח למשרד העבודה ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע". כן נמסר כי המנופאית ומנהל העבודה עוכבו לחקירה. מדובר בעובד השני שנהרג בשל תאונות עבודה בענף הבניין מתחילת 2020. יצוין כי בשנה שעברה נהרגו 47 פועלים בתאונות בניין.

מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, ראובן בן שמעון, מסר בעקבות התאונה כי "בסמכות התובעת במשרד העבודה והרווחה להגיש כתבי אישום פלילים נגד מעסיקים וקבלנים אך בפועל לא נעשה כמעט כלום והמסר לקבלנים שמותר לבנות מגדלים על גופות של פועלים ואין אף אחד שישלם את מחיר הרשלנות".

מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, ד"ר הדס תגרי, מסרה כי "שוב אנו נוכחים בתוצאות הקטלניות והטרגיות של העדר הרתעה מפני הפרות בטיחות שתוצאתה הפקרת העובדים החלשים ביותר לפציעה ולמוות. אנחנו שבים וקוראים למשרד העבודה לחדש את הטלת העיצומים הכספיים בגין הפרות בטיחות באתרי בנייה, למשטרה לשפר את ניהול החקירות הפליליות של תאונות קטלניות ולפרקליטות להגיש כתבי אישום כנגד האחראים ברשלנותם לפגיעה בעובדים, ולרשם הקבלנים במשרד השיכון לחדש את ההליכים המשמעתיים כנגד חברות קבלניות המתרשלות בשמירה על בטיחות עובדיהם".

מקבוצת פדלון נמסר בתגובה: "מדובר במקרה מצער וטרגי, והחברה משתתפת בצערה של המשפחה. החברה היא חברה ותיקה הפועלת מזה ארבעה עשורים, וזהו מקרה ראשון מסוגו שקורה אצלנו. אנו פועלים בשיתוף-פעולה מלא עם כל הגורמים המעורבים בחקירת המקרה. יש לציין כי אנו מקפידים על הנחיות הבטיחות המחמירות ביותר הנדרשות בחוק ואף מעבר לכך".