גמלאי משרד התקשורת התלוננו על מחדל בכספים המגיעים להם

הגמלאים התלוננו ברשם התאגידים על העברת כספים בהיקף נרחב של מיליוני שקלים המגיעים להם לדואר ישראל, למרות שהם עמותה נפרדת

חיסכון פינסיוני / צילום: שאטרסטוק
חיסכון פינסיוני / צילום: שאטרסטוק

גמלאי משרד התקשורת מחריפים את המאבק שלהם להכרה על ידי המשרד. נציגות הגמלאים פנתה לרשות התאגידים במשרד המשפטים על מנת שיבחן את הישתלשלות העניינים שהביאה לכך שמשרד התקשורת העביר לדואר ישראל תקציב של 100 אלף שקל בשנה עבור גמלאי המשרד, בזמן שהם בכלל לא היו מטופלים על ידי הדואר ולא קשורים אליו בכלל, ולכן גם לא נהנו מתקציבים אלה.

לדברי הגמלאים, הוראות תקנות שירות המדינה ("התקשי"ר) מטילות חובה על כל משרד ממשלתי לטפל ישירות בגמלאיו, במגוון רחב של תחומים. על אף הוראות התקשי"ר כאמור וחרף פניות חוזרות ונשנות במשך שנים, מצד גמלאי המשרד להנהלה (הקודמת!), למלא את חובתה ולטפל בגמלאי המשרד, העדיף המשרד שלא לטפל בעצמו בגמלאיו, אלא להעביר את האחריות לטיפול בהם לגורם חיצוני: עמותת גמלאי "חברת דואר ישראל.

לדברי נציגי הגמלאים, לאחרונה הופיעו פרסומים שונים בכלי התקשורת, לפיהם רשות התאגידים עורכת, מזה מספר חודשים, ביקורת עומק בעמותת גמלאי הדואר, באמצעות משרד רואי חשבון חיצוני. במסגרת החקירה ככל הנראה נחקר גם ניהול הכספים, אשר יועדו לטיפול בגמלאי משרד התקשורת.

לדברי הגמלאים, "כבר בתחילת הדברים נבהיר את המובן מאליו: ככלל, מזה עשרות שנים אין לגמלאי משרד התקשורת כל קשר לגמלאי חברת הדואר והם אף לא נטלו חלק בפעילות העמותה שלה. אי לכך מיותר לציין כי גמלאי משרד התקשורת גם לא נהנו מהתקציב שהעביר המשרד 'עבורם' לעמותת גמלאי הדואר, ואשר עמד על כמאה אלף (100,000 שקל) מדי שנה!".

עוד נכתב כי משרד התקשורת מסרב להעביר לעמותת גמלאי הדואר כספים עבור "הטיפול" בגמלאי משרד התקשורת, וכי בפגישה עם מנהל תחום הרווחה בדואר ביחד עם מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן, לא ידע מנהל הרווחה לספק נתונים על מספר הגמלאים של משרד התקשורת הרשומים כגמלאים בעמותת גמלאי הדואר וכמה כסף הועבר עד עתה ממשרד התקשורת לדואר לטובתם.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "משרד התקשורת מוקיר ומעריך את גמלאי משרד התקשורת על פועלם ותרומתם לאורך השנים. המשרד בוחן מול הגורמים הרלוונטיים מענה הולם ועל הצד הטוב ביותר לגמלאיו".