ויצמן שירי יפגוש את קולט אביטל בדירקטוריון נקסט ג'ן

וגם: רוזן וטוכמאייר גייסו סמנכ"ל לישראל קנדה

על רקע עדכון שנעשה בהסכם למכירת מניות חברת נקסט ג'ן על-ידי בעלת השליטה, חברת קפיטל פוינט, לידיו של הח"כ לשעבר ויצמן שירי, נקסט ג'ן  דיווחה על מינוי דירקטורים חדשים, בהם גם עמיתתו של שירי בעבר במפלגת העבודה - קולט אביטל, שתכהן כדירקטורית חיצונית (דח"צית) בחברה.

אביטל (81), יו"רית מרכז הארגונים של ניצולי השואה, כיהנה כח"כית מטעם מפלגת העבודה, אליה הצטרפה לאחר שירות בכמה תפקידים בכירים במשרד החוץ. כהונתה בכנסת חפפה לזו של שירי, כששימש  חודשים ספורים גם כסגן שר הביטחון.

נוסף לאביטל, לדירקטוריון נקסט ג'ן צורפו גם אפרים איצקוביץ, שבשנים האחרונות כיהן, בין היתר, כמנהל פרויקטים במשרד הבינוי והשיכון וכמנהל פרויקטים בחברת הנדל"ן אאורה; שמואל דייני, המכהן כמנהל פיתוח עסקי בתחום הקנאביס וכדירקטור בחברה הפרטית באמצעותה מעוניין שירי לבצע את העסקה מול נקסט ג'ן; וכן אברהם נוה. 

במסגרת העסקה, חתם שירי בנובמבר האחרון על הסכם לרכישת 40% ממניות נקסט ג'ן, מידיה של קפיטל פוינט, תמורת כ-4 מיליון שקל. שוויה הנוכחי של נקסט ג'ן עומד על כ-8 מיליון שקל. נקסט ג'ן קיימת כיום כשלד בורסאי ללא פעילות מהותית, ובכוונת שירי, לאחר השלמת העסקה, למכור לה פעילות בבעלותו של השקעות בנדל"ן, במרכזה נכס בבאר שבע, וכן פעילות בתחום "גידול ויצוא קנאביס רפואי בעיקר במדינת לסוטו (הממוקמת באפריקה א"ל) לצורך יצוא לשוקי העולם".

את העסקה הוא מבצע באמצעות החברה הפרטית מוניטין חברה לקידום התעשייה. עוד ציינו בנקסט ג'ן, כי "להבטחת התחייבות מוניטין על-פי ההסכם והתיקון להסכם, הפקידה מוניטין אצל קפיטל פוינט צ'ק בסך של 3.25 מיליון שקל אשר מועד פרעונו יהיה 15 בפברואר 2020". כבר בפברואר 2018 דיווחה נקסט ג'ן כי חתמה עם שירי על הסכם לצורך הסדרת פעילות כריית זהב בגאנה שבאפריקה, בעסקה הוא צפוי היה להפוך לבעל השליטה בה, אולם כחודש לאחר מכן הודיעה על ביטולו.

לפני יותר מעשור רכש שירי יחד עם בן דודו יונה שמש, את השליטה בשלד בורסאי והשניים הפכו אותו לחברת הנדל"ן, תשואה 10. במהלך 2011 הגיעה ההרפתקה הבורסאית של השניים לסיומה העגום, כשביהמ"ש מינה מפרק לחברה, שהותירה אחריה חובות של יותר מ-100 מיליון שקל, כמחציתם למחזיקי האג"ח.

חדש מהבקו"ם: רוזן וטוכמאייר גייסו סמנכ"ל לישראל קנדה

חברת ישראל קנדה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר מינתה את תא"ל (במיל') ערן שני לתפקיד חדש בחברה: סמנכ"ל תפעול ואסטרטגיה. במסגרת התפקיד יעבוד שני במטה החברה בהרצליה, ישירות תחת רוזן שמשמש כמנכ"ל החברה. בישראל קנדה הסבירו ל"גלובס" כי התפקיד החדש נדרש לאור התרחבות תחומי העיסוק של החברה שכוללים את העסקה לרכישת מנרב פרויקטים, ועם הקמת זרוע המלונאות, קנדה מלונאות.

שני (48), השתחרר מצה"ל באוגוסט האחרון לאחר 30 שנות שירות. במהלך שירותו הצבאי הוא שימש במגוון תפקידים ובהם מפקד חטיבת שיריון, מפקד יחידת מיטב (הבקו"ם), וכראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם.

ישראל קנדה מתמחה בהקמת פרויקטי נדל"ן וניהול קבוצות רכישה. החברה חתמה בשנה האחרונה על מספר עסקאות משמעותיות, ומאז חודשי הקיץ האחרונים חתמה, סיכמה והתקדמה עם פרויקטים בהיקף מצטבר (יחד עם שותפים) של כמיליארד שקל. ישראל קנדה נסחרת בבורסה בשווי של כ-2 מיליארד שקל לאחר שמניית החברה רשמה עלייה של 237% בשנה האחרונה.

ערן שני / צילום: טוהר אינגבר
 ערן שני / צילום: טוהר אינגבר